Ogłoszenie o zamówienia, którego przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn. „Prace konserwatorskie i restauratorskie przy zabytkowym kościele św. Gwalberta i św. Tekli oraz zabytkowej kaplicy cmentarnej w Stanach”

Zamawiający:
Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Jana Gwalberta i Św. Tekli
w Stanach
Stany ul. Grębowska 14
37-433 Bojanów
Tel. 015 870 83 40
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

1.    Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn. „Prace konserwatorskie i restauratorskie przy zabytkowym kościele św. Gwalberta i św. Tekli oraz zabytkowej kaplicy cmentarnej w Stanach”  dofinansowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

I.    Zakres prac konserwatorskich obejmuje zabytki ruchome Kościoła:

a)    Feretron z obrazami olejnymi na płótnie MB Dzikowska i Archanioł Michał
b)    Feretron z obrazami olejnymi na desce Serce MB i Serce Jezusowe
c)    Feretron z obrazami olejnymi na desce trójca święta i św. Barbara
d)    Feretron z obrazami olejnymi na płótnie naklejonymi na deskę św. Tekla i św. Dorota
e)    Dwa żyrandole i wieczna lampa

II.    Zakres robót budowlanych obejmuje:

a)    w Kościele:
prace konserwatorskie i restauratorskie przy zabytkowym kościele, polegające na konserwacji posadzki z desek dębowych, wykonaniu nowej podłogi w przedsionkach z granitu płomieniowanego, wykonaniu ślepej podłogi na strychu kościoła, impregnacji desek elewacyjnych, zaizolowaniu i wykonaniu nowej elewacji z desek na ścianach szczytowych nawy głównej, wymianie rur spustowych na metalowe, zabezpieczeniu rynien, wykonaniu obróbki blacharskiej sygnaturki oraz wykonaniu opaski odbojowej z kostki.

b)    w kaplicy cmentarnej:
Projektuje się prace konserwatorskie i restauratorskie przy zabytkowej XIX wiecznej kaplicy cmentarnej, polegające na uzupełnieniu tynków i malowaniu farbami silikonowymi tynków zewnętrznych, wykonaniu iniekcji ścian fundamentowych oraz wymianie pokrycia dachu na blachę tytan-cynk.

Szczegółowy zakres zamówienia został określony w projekcie budowlanym oraz przedmiarze robót stanowiących załączniki do ogłoszenia.

Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z dokumentacji projektowej, sztuki budowlanej, koszt prac geodezyjnych oraz koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy. Wykonawca robót zobowiązany jest do wykonania wszystkich robót/wymagań określonych w szczegółowych specyfikacjach technicznych, które nie mają odzwierciedlenia w przedmiarze robót. Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników  mających lub mogących mieć wpływ na cenę.


2.    Warunki udziału  w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania, w tym wskazanie dokumentów wymaganych na potwierdzenie spełnienia tych warunków:

2.1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, potwierdzający spełnienie warunków dotyczących:  
zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż:

a)    nie wcześniej niż w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej: jedną robotę budowlaną o wartości co najmniej 150 tys. zł w zakresie remontu/renowacji obiektów sakralnych wpisanych do rejestru zabytków.

b)  pięć prac konserwatorskich i restauratorskich  wewnątrz obiektów sakralnych wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 50 tys. zł każda. Przez zamówienie należy rozumieć: zamówienie rozpoczęte i zakończone w w/w okresie; zamówienie zakończone w w/w okresie, a rozpoczęte wcześniej niż w w/w okresie.

b)    dysponuje kadrą techniczną posiadającą uprawnienia budowlane tj.:
- kierownikiem budowy w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń  
- kierownikiem prac  konserwatorskich, który posiada tytuł zawodowy magistra w zakresie konserwacji dzieł sztuki oraz  co najmniej dwuletnie doświadczenie, w tym brał udział w realizacji co najmniej 2 zadaniach na  obiekcie sakralnym  wpisanym do rejestru zabytków.

2.2.    Wykaz oświadczeń i dokumentów na potwierdzenie spełniania warunków udziału
w postępowaniu

a)    Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełniania warunków udział w postepowaniu
b)    Wykaz robót budowlanych zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat
c)    Wykaz wykonanych prac konserwatorskich i restauratorskich
d)    Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia 
e)    Zobowiązanie  podmiotu udostępniającego zasoby

3.    Kryteria oceny ofert wraz z informacją o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty oraz opisem sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oferty

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena - 90 %
Gwarancja jakości i rękojmi za wady – 10%

Kryterium  - Cena ofertowa zostanie obliczone na podstawie poniższego wzoru:
A    =    Cena najtańszej oferty     x    90 pkt
        Cena ocenianej oferty        
        
gdzie: A oznacza liczbę punktów przyznaną ocenianej ofercie. W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 90 punktów.
Kryterium – Okres gwarancji na wykonane roboty  zostanie obliczone na podstawie poniższego wzoru:
B    =    Okres gwarancji ocenianej oferty     x    10 pkt
        Najkorzystniejszy okres gwarancji podany

w ofercie        

gdzie: B oznacza liczbę punktów przyznaną ocenianej ofercie. W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 10 punktów.
Okres gwarancji należy PODAĆ W MIESIĄCACH w formularzu ofertowym. Jeżeli wykonawca poda okres gwarancji w latach, zamawiający przeliczy go na miesiące zgodnie z zasadą 1 rok = 12 miesięcy.

MINIMALNY wymagany przez zamawiającego okres gwarancji na roboty budowlane wynosi 36 miesięcy.  

MAKSYMALNY okres gwarancji na roboty budowlane uwzględniony do oceny ofert wynosi 72 miesięcy.  Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji na roboty budowlane dłuższy niż 72 miesięcy do oceny ofert zostanie przyjęty okres 72 miesięcy i taki zostanie uwzględniony także w umowie. Wykonawca, który zaoferuje najkorzystniejszy okres (72 miesięcy) otrzymuje maksymalną liczbę punktów.

Przy obliczaniu punktów Zamawiający zastosuje zaokrąglenia do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadą, że jeżeli trzecia cyfra jest większa lub równa od 5 – to zaokrąglamy w górę, jeżeli mniejsza – to nic nie zmieniamy, a pozostałe cyfry odcinamy.
Oferta, która uzyska największą liczbę punktów w danej części będzie wybrana jako najkorzystniejsza oferta. Łączna liczba punktów w danej części zamówienia zostanie obliczona jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach, zgonie z poniższym wzorem:

C   =  A  +  B

gdzie:
A    liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium - cena ofertowa;
B    liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium – okres gwarancji na wykonane roboty
C    łączna liczba punktów uzyskana w kryteriach dla danej części zamówienia.

4.    Termin składania ofert:

1)     Ofertę wraz z dokumentami i oświadczeniami należy złożyć w terminie do dnia 11.09.2023 r. do godziny 10:00 w Kancelarii Parafialnej przy ul. Grębowskiej 14 w msc. Stany, 37-433 Bojanów 

Oferty można składać od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-10.00 oraz  -16:00-17.00

2)     Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty
do kancelarii, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową lub kurierską.

3)    Oferty złożone po terminie składania ofert, zostaną niezwłocznie zwrócone wykonawcom. Zamawiający niezwłocznie po upływie terminu składania ofert zawiadomi wykonawcę o złożeniu oferty po terminie.

5.    Termin realizacji umowy: 11.12.2023 r.

6.    Informacja na temat podstaw wykluczenia, w tym zakazu powiązań osobowych lub kapitałowych:

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców w nw. okolicznościach:

1) wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;

2 ) wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

a) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2016 r. poz. 1137, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176, 1170 i 1171 oraz z 2017 r. poz. 60 i 1051),
b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny,

c) skarbowe,

d) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);

3) wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 13;

4) wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

5) wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej "kryteriami selekcji", lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;

6) wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

7) wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

8) wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;

9) wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

10) wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2016 r. poz. 1541 oraz z 2017 r. poz. 724 i 933);

11) wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

12) wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 229, 1089 i 1132), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

13) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2016 r. poz. 1574, 1579, 1948 i 2260) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 2171, 2260 i 2261 oraz z 2017 r. poz. 791);

14) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

15) jeżeli wykonawca lub osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 14, uprawnione do reprezentowania wykonawcy pozostają w relacjach określonych w art. 17 ust. 1 pkt 2-4 z:

a) zamawiającym,
b) osobami uprawnionymi do reprezentowania zamawiającego,
c) członkami komisji przetargowej,
d) osobami, które złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ust. 2a
- chyba że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;

16) który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;

17) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższą niż 3000 złotych;

18) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 5;

19) wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3000 złotych;

20) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.

21) wykonawców którzy są powiązani  z Zamawiającym kapitałowo lub osobowo przy czym przez powiązania kapitałowe i osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli

7.     Określenie warunków istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia:

Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano

wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach:
 

1) zmiana terminów wykonania umowy:

1.1)    zmiany     wynikające z warunków atmosferycznych, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:

a)    klęsk żywiołowych,
b)    warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych/prac konserwatorskich zgodnie ze sztuką budowlaną

1.2)    zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w dokumentacji projektowej warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:

a)    wystąpienie w trakcie prowadzenia robót klęsk żywiołowych,
b)    natrafienie w trakcie prowadzenia robót na niewypały i niewybuchy,
c)    konieczność wykonania wykopalisk archeologicznych,
d)    wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych,
e)    wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych lub podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych;

1.3)    zmiany    będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:

a)    wstrzymanie robót przez Zamawiającego,
b)    konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,

1.4)    konieczność wykonania robót zamiennych lub zamówień uzupełniających;

1.5)    zmiany    będące następstwem działania lub braku działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:

a)    przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.,

b)    odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;

1.6)    zmiany spowodowane przez zagrożenie wpływające na bezpieczeństwo życia, zdrowia, mienia, lub robót na terenie budowy, lub sąsiadujących nieruchomości a inspektor nadzoru wydał wykonawcy polecenie wykonania robót, usunięcia wad lub podjęcia innych czynności w celu wyeliminowania lub zmniejszenia zagrożenia, jeśli konieczność polecenia wynikła z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego;

1.7)    inne    przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące brakiem możliwości prowadzenia robót lub prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie;

1.8)    w przypadku zawarcia umowy z Wykonawcą po upływie pierwotnego terminu związania ofertą, na skutek przyczyn leżących po stronie Zamawiającego (w szczególności gdy oferta złożona przez Wykonawcę przekraczała możliwości finansowe Zamawiającego i konieczne było podjęcie działań zmierzających do zabezpieczenia dodatkowych środków finansowych umożliwiających zawarcie umowy z Wykonawcą), co wpłynęło na skrócenie czasu Wykonawcy na wykonanie umowy. W takim przypadku możliwe jest wydłużenie terminu lub terminów wykonania umowy maksymalnie o czas, jaki minął od upływu pierwotnego terminu związania ofertą do dnia zawarcia umowy.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 1) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Wykonawca nie może żądać zwiększenia wynagrodzenia lub zwrotu innych kosztów bezpośrednich lub pośrednich spowodowanych przestojem lub dłuższym czasem wykonywania umowy.

2) zmiana sposobu spełnienia świadczenia:

2.1) zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami:

a) z uwagi na możliwość osiągnięcia wymaganego efektu przy niższych kosztach wykonania robót poprzez zastosowanie innych rozwiązań technicznych lub materiałowych, przy zachowaniu jakości i parametrów technicznych obiektów budowlanych, instalacji i urządzeń,

b) z uwagi na możliwość osiągnięcia wymaganego efektu poprzez zastosowanie innych rozwiązań technicznych lub materiałowych zwiększających jakość, parametry techniczne lub eksploatacyjne obiektów budowlanych lub skracających termin realizacji zamówienia,

c)    pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na poniesienie niższych kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót,

d)    pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na skrócenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych robót lub prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,

e)    konieczność zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,

f)    odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki geologiczne skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych,

g)    odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych,

h)    zmiana decyzji, postanowień lub uzgodnień przez organy administracyjne i podmioty uzgadniające dokumentację projektową,

i)    konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,

j) konieczność wykonania robót oraz usunięcia wad w celu zmniejszenia zagrożenia, gdy zaistnieje wypadek wpływający na bezpieczeństwo życia, zdrowia, mienia, lub robót na terenie budowy, lub sąsiadujących nieruchomości a Inspektor nadzoru wydał Wykonawcy polecenie wykonania robót, usunięcia wad lub podjęcia innych czynności w celu wyeliminowania lub zmniejszenia zagrożenia.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 2) ppkt 2.1) możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, zmiany lokalizacji budowanych urządzeń, ograniczenie zakresu robót objętych umową lub zmiana wynagrodzenia.

2.2) zmiana osób wskazanych w ofercie wykonawcy lub w umowie, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne osoby spełniające warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, według polityki kadrowej wykonawcy.

3) pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami:

a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z Instrukcją,
b) zmiana przepisów podatkowych w zakresie wystawiania faktur, powstawania obowiązku podatkowego itp.,
c) zmiana zakresu przedmiotu umowy w wyniku rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy,
d) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji,
e) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z Instrukcją
f) wprowadzenia lub zmiany podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy robót lub usług lub dostaw,
g) zmian w zakresie zasad rozliczeń i warunków płatności związanych z zawarciem umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo.

4)  W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 3) lit. a), d), e), f) możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych urządzeń.

5) W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 2) i 3) możliwa jest również, powiązana ze zmianą sposobu, zakresu świadczenia lub przepisów prawa, odpowiednia zmiana rozliczania lub zmiany wysokości wynagrodzenia.

6) Wszystkie powyższe postanowienia w ust. 1 pkt 1), 2) i 3) stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

7)  Zamawiający przewiduje również możliwość dokonywania nieistotnych zmian postanowień umowy, które nie dotyczą treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

8) Nie stanowi zmiany umowy:

8.1. zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego);

8. 2.  zmiana danych teleadresowych.

9)  Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1. Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie.
10) Zmiana umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

8.    Zamawiający zobowiązuje się do poddania ewentualnych sporów w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.


Stany, 11.08.2023 r.  

Załączniki:

Ogłoszenie.pdf

Kaplica przedmiar.pdf

Kościół przedmiar.pdf

Załączniki.doc

Kaplica PDF.zip

Kościół PDF.zip

Prace Konserwatorskie.zip


Wytwarzający/Odpowiadający: Administrator 2023-08-11
Udostępniający: Administrator 2023-08-11
Liczba odwiedzin: 244
Pokaż rejestr zmian
Nr Tytuł Udostępniający Data
2 Ogłoszenie o zamówienia, którego przedmiotem zamówienia ... Administrator 2023-08-11 12:06:13
1 Ogłoszenie o zamówienia, którego przedmiotem zamówienia ... Administrator 2023-08-11 12:00:15