Petycje
Z dniem 6 września 2015 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r. poz. 1195), która określa zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących petycji.
Przedmiot petycji
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji. O tym, czy pismo jest petycją, decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.
Kto może złożyć petycję
Petycja może być złożona przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów - w interesie: publicznym, podmiotu wnoszącego petycję albo podmiotu trzeciego, za jego zgodą.
Forma wniesienia petycji
Petycję składa się w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów – przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję.
Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
Treść petycji
Petycja powinna zawierać:
1) oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
2) wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
3) oznaczenie adresata petycji;
4) wskazanie przedmiotu petycji.
Petycja składana w interesie podmiotu trzeciego zawiera także imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu. Podmiot, o którym mowa powyżej wyraża zgodę na złożenie w jego interesie petycji w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda jest dołączana do petycji.
Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu trzeciego - w przypadku gdy petycja jest składana w interesie podmiotu trzeciego.
Termin rozpatrzenia petycji
Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji we wskazanym terminie, termin ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy. Postępowanie w sprawie petycji kończy się zawiadomieniem podmiotu wnoszącego petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem - w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.
Petycja wielokrotna
W świetle uregulowań ww. ustawy, jeżeli w ciągu miesiąca od otrzymania petycji przez podmiot właściwy do rozpatrzenia petycji składane są dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, podmiot właściwy do rozpatrzenia petycji może zarządzić łączne rozpatrywanie petycji (petycja wielokrotna). W takim przypadku, na stronie internetowej podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji lub urzędu go obsługującego ogłasza się okres oczekiwania na dalsze petycje nie dłuższy niż 2 miesiące, licząc od dnia ogłoszenia. Termin rozpatrzenia petycji wielokrotnej liczy się od dnia upływu okresu, o którym mowa powyżej.
W przypadku petycji wielokrotnej sposób jej załatwienia jest ogłaszany na stronie internetowej podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji lub urzędu go obsługującego. Ogłoszenie to zastępuje zawiadomienie podmiotu wnoszącego petycję o sposobie jej załatwienia.
REJESTR PETYCJI
Lp. |
Skan petycji |
Przedmiot petycji |
Data złożenia petycji |
Przewidywany termin załatwienia petycji |
Zasięgane opinie |
Informacja o sposobie załatwienia petycji |
1 |
|
Zamieszczenia na stałe w Oficjalnym Serwisie WWW Gminy/Miasta wydzielonego obszaru – zakładki -o nazwie "Kącik Przedsiębiorcy” i umieszczenia na stałe - w ramach ww. zakładki - w zawsze widocznym miejscu baneru serwisu Mikroporady.pl wraz linkiem. |
3.12.2015 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji |
- |
Zamieszczenie zakładki na stronie internetowej bojanow.pl
|
2 |
|
Utworzenie „biblioteczki samorządowca” |
18.04.2016 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji |
- |
|
3 |
W przedmiocie- aby Pracownicy JST (Adresata) wypełniający w ramach przydzielonych im kompetencji- zadania związane z poprawą efektywności energetycznej- dokonali analizy wyżej sygnalizowanej problematyki. |
22.04.2016 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji |
- |
Zapoznanie z problematyką, jej analiza. |
|
4 |
Petycja o archiwizację w zasobach Urzędu – wniosku wraz z załącznikami- jako kolejny wkład do dyskusji o rzeczywistym znaczeniu pojęcia „efektywności energetycznej”. |
22.07.2016 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Archiwizacja w zasobach Urzędu niniejszego wniosku wraz z załącznikami. |
|
5 |
Petycja o utworzenie zakładki na stronie internetowej |
29.10.2016 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Zamieszczenie zakładki na stronie internetowej bojanow.pl |
|
6. |
Petycja o publikację wniosku |
6.02.2017 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Zamieszczenie wniosku na stronie internatowej |
|
7. |
Przesłanie informacji w zakresie załatwionych skarg i wniosków w latach 2014 - 2015 |
14.12.2016 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Przekazanie informacji w zakresie załatwianych skarg i wniosków. |
|
8. |
Ilość wniosków o udostępnienie informacji publicznej w latach 2014 - 2016 |
21.02.2017 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Podanie liczby wniosków otrzymanych w latach 2014 – 2016, oraz liczby udostępnienia ewidencji wniosków o udostępnienie informacji publicznej. |
|
10. |
Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego |
Informacja o działaniach podjętych przez jst na rzecz wzmocnienia poczucia wspólnoty mieszkańców |
29.05.2017 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Przesłanie wypełnionego formularza. |
11. |
Stan przygotowania jst do działania w warunkach Kodeksu urbanistyczno - budowlanego |
16.06.2017 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
||
12. |
Umieszczenie na stronie UG Bojanów zakładki i banneru firmy Wiarygodna Firma sp. z o.o. |
17.07.2017 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
||
13. |
|
Udostępnianie materiałów dla mikro przedsiębiorców |
23.10.2017 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
|
14. |
Szulc – Efekt sp.. z o.o. |
Oszacowanie podmiotów gospodarczych – właściwych miejscowo dla tereny Gminy, które nie korzystają z przyłączy gazowych, wskazanie planowanych lub rozpoczętych inwestycji w zakresie budowy nowych zakładów przemysłowych na terenie Gminy |
30.04.2018r. |
zgodnie z art. 10 |
- |
|
15. |
Szulc – Efekt sp.. z o.o. Ul. Poligonowa 1 04 – 051 Warszawa |
Wdrożenie w gminie systemu zarządzania i monitorowania energii |
13.09.2018r. |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Analiza dokumentów |
16. |
Szulc – Efekt sp.. z o.o. Ul. Poligonowa 1 04 – 051 Warszawa |
Udział szkoły w projekcie WZOROWA ŁAZIENKA |
20.09.2018r. |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Analiza dokumentów |
17. |
Szulc – Efekt sp.. z o.o. Ul. Poligonowa 1 04 – 051 Warszawa |
Informacja dotycząca usług telekomunikacyjnych |
29.05.2019 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
|
18. |
Szulc – Efekt sp.. z o.o. Ul. Poligonowa 1 04 – 051 Warszawa |
Wyszczególnienie parku maszynowego – przeznaczonego do zadań oczyszczania |
7.06.2019 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
|
19. |
Casus Noster Kancelaria Radcy Prawnego Konrad Cezary Łakomy Ul. Onyksowa 11/1
|
Petycja dotycząca wdrożenia Polityki Zarządzania Konfliktem Interesów |
23.09.2019 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż |
- |
|
20. |
Przekazanie materiałów o charakterze informacyjnym związanych ze stosowaniem szczepionek przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego |
20.09.2019
|
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż
|
- |
||
21. |
Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego |
Petycja w sprawie płatności bezgotówkowych |
15.10.2019 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż |
- |
|
22. |
Szulc – Efekt sp.. z o.o. |
Petycja w sprawie przekazania informacji dyrektorom szkół i świetlic dotyczącej akcji bezpieczny uczeń na drodze. |
23.10.2019 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż |
- |
Analiza dokumentów/przekazanie informacji do szkół i świetlic |
23. |
Petycja w sprawie zmian w przepisach prawa |
28.11.2019 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż |
- |
||
24. |
Petycja w sprawie zmian w przepisach prawa miejscowego oraz o poparcie petycji do Konferencji Episkopatu Polski |
06.12.2019 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż |
- |
||
25. |
Szulc – Efekt sp.. z o.o. |
Przygotowanie załącznika do petycji o nazwie „Pismo ws. udostępniania platformazakupowa.pl” do odpowiedniej klasy z wykazu akt w trybie § 6 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych |
25.03.2020 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Analiza dokumentów |
26. |
Petycja w sprawie wprowadzenia lokalnej tarczy antykryzysowej |
03.04.2020 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Analiza sytuacji w Gminie pod kątem konieczności wprowadzenia lokalnej tarczy antykryzysowej |
|
27. |
Petycja w sprawie zdalnego pomiaru temperatury interesantom |
23.04.2020 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Przekazanie informacji do jednostek organizacyjnych, analiza konieczności wprowadzenia zdalnego pomiaru temperatury |
|
28. |
Petycja w sprawie przyjęcia uchwały w sprawie ochrony zdrowia mieszkańców przed elektroskażeniem |
24.04.2020 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Analiza dokumentacji |
|
29 |
Szulc – Efekt sp.. z o.o. |
|
21.08.2020 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż |
- |
|
30 |
Przygotowanie informacji dotyczącej zakupionych przez Gminę środków ochrony osobistej w czasie pandemii Sars-Cov-2 i choroby Covid - 19 |
05.11.2020 |
zgodnie z art. 10 ust.1 ustawy |
- |
Wytwarzający/Odpowiadający: | Administrator | 2016-01-21 |
Udostępniający: | Administrator | 2021-01-12 |
Liczba odwiedzin: | 1831694 |