Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania przetargowego znak ZPB.271.1.2019 pn. „Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla obiektów stanowiących własność Gminy Bojanów”

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Dotyczy: postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.  Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla obiektów stanowiących własność Gminy Bojanów”

 

Gmina Bojanów zwana dalej Zamawiającym informuje o unieważnieniu, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla obiektów stanowiących własność Gminy Bojanów”

Podstawa prawna

art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.)

Uzasadnienie faktyczne

W niniejszym postępowaniu nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu

Zawiadomienie o unieważnieniu przetargu nieograniczonego na zadanie pn. Zagospodarowanie starego koryta rzeki Łęg w Przyszowie w celu ochrony i przywrócenia właściwego stanu siedliska przyrodniczego i gatunku

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 

Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r.   poz.1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą,   Zamawiający – Gmina Bojanów  w postępowaniu którego przedmiotem jest  Zagospodarowanie starego koryta rzeki Łęg w Przyszowie  w celu ochrony i przywrócenia właściwego stanu siedliska przyrodniczego i gatunku niniejszym pismem, informuje o unieważnieniu postępowania.

 

Uzasadnienie prawne:

zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zmówienia, jeżeli: postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie Zamówienia publicznego ”

Uzasadnienie faktyczne:

Decyzja o unieważnieniu postępowania została podjęta w wyniku stwierdzenia Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie Zamówienia publicznego. Bezpośrednią przesłanką unieważnienia przedmiotowego postępowania jest zaistnienie okoliczności stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie Zamówienia publicznego  – tj. wypełnienia dyspozycji normy art.93 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp.

Odnosząc się do stanu faktycznego będącego podstawą unieważnienia postępowania wskazać należy, iż w toku postępowania przetargowego zamawiający nie udzielił  odpowiedzi na pytania Wykonawcy dotyczące zakresu przedmiotu zamówienia. Zgodnie z art. 38 ustawy Wykonawca zwrócił  się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Pomimo, iż wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego  w terminie ( tj. nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert), a ten zobowiązany był  udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 6 dni przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający zaniechał tej czynności. Ponadto Zamawiający dokonał modyfikacji treści załączników SIWZ bez zachowania procedury przewidzianej art. 38 ustawy,  co mogło skutkować utrudnieniem  uczciwej konkurencji w prowadzonej procedurze przetargowej.

Zasada przejrzystości w zamówieniach zakłada transparentność  działań Zamawiającego. Stanowi ona swojego rodzaju model obiektywny, gdyż działanie przejrzyste to prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w sposób pozbawiony czytelny, zrozumiały oraz umożliwiający ocenę i kontrolę.

Przesłanka unieważnienia postępowania określona w art. 93 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp składa się z koniunkcji trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością zastosowania tego przepisu. Po pierwsze musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy Pzp (wada postępowania). Po drugie wada ta musi skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zatem nie może być to jakakolwiek wada, którą obarczone jest postępowanie, ale wada powodująca niemożność zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Po trzecie wada ta musi być niemożliwa do usunięcia.

Mając na uwadze powyższe, postępowanie o udzielenie Zamówienia zostało obarczone wadą, której nie da się usunąć, gdyż udzielenie odpowiedzi na pytania do treści SIWZ jest prawnie nieskuteczne po upływie terminu składania ofert. Ponadto pomiędzy dokonaniem przez Zamawiającego w/w czynności dotyczących kluczowych etapów postępowania, a wynikiem postępowania zaistniał realny związek mający wpływ na wybór oferty najkorzystniejszej i skutkować może wystąpieniem z wnioskiem o unieważnienie umowy.

W związku z powyższym zaniechanie dokonania przez Zamawiającego czynności, ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym jest podstawą do unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.

 

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 

Informacja GZUK z otwaracia ofert w przetargu nieograniczonym na zadanie pn.Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla obiektów będących w stałym zarządzie Gminnego Zakładu Usług Komunalnych w Bojan

INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT

Szanowni Państwo:

Zamawiający na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych  (tj.  Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) przekazuje poniżej informacje, o których mowa w art. 86 ust. 3 i 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

 

Otwarcie ofert na zadanie pn.Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla obiektów będących w stałym zarządzie Gminnego Zakładu Usług Komunalnych w Bojanowie

 

odbyło się w dniu 24.01.2019 o godz. 10:15.

 

Przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
w wysokości: 280.000,00

Oferty złożyli:

Nr oferty

Firma/nazwisko

adres wykonawcy

Cena

Termin wykonania

Zamówienia

Warunki płatności

1.

PGE Obrót S.A.

Ul. 8-go Marca 6

35-959 Rzeszów

 

293.803,20 zł brutto

31.12.2019

Przelew

30 dni

 

Ogłoszenie o zamówieniu publicznym na zadanie pn. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla obiektów stanowiących własność Gminy Bojanów

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA ZADANIE PN.

KOMPLEKSOWA DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ I ŚWIADCZENIE USŁUGI DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZNEJ
DLA OBIEKTÓW STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY BOJANÓW

 

 

DOKUMENTACJA PRZETARGOWA ZPB.271.1.2019

 

Ogłoszenie GZUK o przetargu nieograniczonym pn. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej dla obiektów będących w stałym zarządzie Gminnego Zakładu Usług Komunalnych w Bojanowie

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA ZADANIE PN.

 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej

dla obiektów będących w stałym zarządzie Gminnego Zakładu Usług Komunalnych w Bojanowie

Dokumentacja przetargowa.zip