Wyjaśnienia Nr 4 Zamawiającego na zapytania Wykonawcy w przetargu nieograniczonym znak ZPB.271.1.2017
Nr postępowania: ZPB.271.1.2017
ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO NA ZAPYTANIE WYKONAWCY
DOTYCZĄCE TREŚCI SIWZ
Dotyczy: postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn. Budowa bieżni okrężnej 4-torowej o dł. 400 m, bieżni prostej 6-torowej o długości 130 m, rzutni do pchnięcia kulą, skoczni do skoku w dal, skoczni do skoku wzwyż, boiska piłkarskiego o wym. 60x100 m, budynku zaplecza w Stanach
W odpowiedzi na zapytanie Wykonawcy z dnia 06.03.2017 r . dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający - Gmina Bojanów działając na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. z 2015 r. Dz. U. poz. 2164 ze zm.) wyjaśnia co następuje:
Pytanie nr 1
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.
Odpowiedź Zamawiającego:
Pkt. 2.5 SIWZ stanowi, iż „Szczegółowy zakres zamówienia został określony w projekcie budowlanym, przedmiarze robót oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót stanowiących załącznik nr 10-12 do SIWZ. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z dokumentacji projektowej, sztuki budowlanej, koszt prac geodezyjnych oraz koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy. Wykonawca robót zobowiązany jest do wykonania wszystkich robót/wymagań określonych w szczegółowych specyfikacjach technicznych, które nie mają odzwierciedlenia w przedmiarze robót. Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.”
Pytanie nr 2
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak
Pytanie nr 3:
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak
Pytanie nr 4:
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź Zamawiającego:
Stosowne zmiany w tym przedmiocie przewiduje (§ 15) projektu umowy stanowiący załącznik do SIWZ.
Pytanie nr 5:
Prosimy o potwierdzenie, że przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe.
Odpowiedź Zamawiającego:
Stosowne zmiany w tym przedmiocie przewiduje (§ 15) projektu umowy stanowiący załącznik do SIWZ.
Pytanie nr 6:
Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź Zamawiającego:
Stosowne zmiany w tym przedmiocie przewiduje (§ 15) projektu umowy stanowiący załącznik do SIWZ.
Pytanie nr 7:
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zgodnie z pkt. 12 SIWZ Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Oferta musi zawierać ostateczną, sumaryczną cenę obejmującą roboty budowlane, dostawy i usługi niezbędne do realizacji zadania i inne koszty uwzględniające wszystkie opłaty i podatki (także podatku od towarów i usług) z uwzględnieniem ewentualnych upustów i rabatów. Ponadto 12.5. SIWZ stanowi, iż poza zakresem robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej w cenie ofertowej należy uwzględnić prace i czynności, które są w obowiązku Wykonawcy tj.: koszt przygotowania terenu budowy, budowa, utrzymanie i rozbiórka zaplecza budowy, zatrudnienie kierownika budowy i kierowników robót, koordynacja robót ewentualnych podwykonawców branżowych, zabezpieczenie i ochrona placu budowy, uporządkowanie placu budowy po zakończeniu robót, prowadzenie dziennika budowy, zabezpieczenie mienia zgromadzonego na budowie, wykonanie zasilania placu budowy w energię elektryczną, wodę, ciepło i inne niezbędne media wraz z ponoszeniem kosztów ich poboru dla potrzeb budowy, w tym również kosztów odprowadzenia nieczystości stałych i ciekłych w okresie realizacji przedmiotu umowy, obsługa geodezyjna i geotechniczna budowy, w tym wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, sporządzenie dokumentacji powykonawczej, uwzględniającej wszelkie ewentualne zmiany wprowadzone w trakcie realizacji, uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji zainstalowanych urządzeń, budowa dróg i parkingów tymczasowych (jeżeli będzie taka potrzeba), wykonanie innych robót i czynności, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, wynikających z Prawa budowlanego, Polskich norm, zasad wiedzy i sztuki budowlanej, usunięcie powstałych w czasie wykonywania Robót odpadów w sposób zgodny z zapisami Ustawy o Odpadach oraz Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, uwzględni opłaty związane z koniecznością dostępu do sieci uzbrojenia terenu, nadzorem właścicielskim, czasowym wyłączeniem z użytkowania oraz ich ponownym uruchomieniem
Pytanie nr 8:
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie niezbędne dane mogące mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji przedmiotu umowy. Prosimy również o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie dane dotyczące urządzeń podziemnych i ich lokalizacji, zaś brak jakichkolwiek dokumentów lub danych w tym zakresie bądź ujawnienie się stanu odmiennego od wskazanego w przekazanych przez Zamawiającego dokumentach - w przypadku, gdy na skutek takiej sytuacji niezbędne będzie wykonanie robót dodatkowych (nieobjętych dokumentacja projektową) stanowić będzie podstawę do wydłużenia terminu realizacji oraz zapłaty wynagrodzenia dodatkowego.
Odpowiedź Zamawiającego:
Szczegółowy zakres zamówienia został określony w projekcie budowlanym, przedmiarze robót oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót stanowiących załącznik nr 10-12 do SIWZ. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z dokumentacji projektowej, sztuki budowlanej, koszt prac geodezyjnych oraz koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy. Wykonawca robót zobowiązany jest do wykonania wszystkich robót/wymagań określonych w szczegółowych specyfikacjach technicznych, które nie mają odzwierciedlenia w przedmiarze robót. Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę
Pytanie nr 9:
Prosimy o potwierdzenie, że data zgłoszenia przez wykonawcę gotowości do odbioru jest równoznaczna z terminem wykonania przedmiotu umowy.
W przypadku wykonania przedmiotu umowy, powyższy zapis daje możliwość w trakcie spisywania protokołu odbioru końcowego uznania umowy za wykonaną w wyznaczanym terminie oraz pozwala na uniknięcie zarzutu zwłoki wykonawcy w sytuacji, gdy rzeczywistym powodem przekroczenia terminu są czynności odbioru albo odraczanie odbioru pod bezzasadnym zarzutem istnienia wad lub usterek wykonanych robót lub nieobecności przedstawicieli komisji. Podobne stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 18 kwietnia 2013 roku (sygn. I FSK 943/12) - Wykonanie usługi następuje w momencie faktycznego zakończenia prac i zgłoszenia tego faktu inwestorowi z wezwaniem go do odbioru prac. Natomiast samo sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego stanowi jedynie potwierdzenie wykonania usługi.
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak, data zgłoszenia gotowości do odbioru jest datą wykonania umowy.
Pytanie nr 10
Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca na etapie oferty jest nie zobowiązany do podania nazw firm podwykonawców, jeśli jest na etapie ich wyboru.
Mając na uwadze cel i funkcję przedmiotowego przepisu oraz biorąc pod uwagę brzmienie art. 36b ust. 2 ustawy PZP wydaje się, iż wskazany wymóg dotyczy Podwykonawców, którzy są znani Wykonawcy na etapie sporządzania i składania oferty, tj. dotyczy wskazania firm tych Podwykonawców, którzy mieliby uczestniczyć w wykonaniu części zamówienia określonej w ofercie i są w danym momencie już znani Wykonawcy.
Taką interpretację tego przepisu prezentuje również Włodzimierz Dzierżanowski (artykuł Weryfikacja podwykonawców -Zamówienia Publiczne DORADCA nr 6/2016) - wskazuje on, iż obowiązek wskazania firm Podwykonawców dotyczy jedynie Podwykonawców na danym etapie (w tym wypadku - sporządzania i składania oferty) skonkretyzowanych, tj. którzy są znani Wykonawcy i których dotyczy istniejący po stronie Wykonawcy zamiar powierzenia im wykonania określonych w ofercie części zamówienia.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający podziela przytoczoną przez Wykonawcę argumentację co do wskazania jedynie tych podwykonawców, którzy są znani Wykonawcy i których dotyczy istniejący po stronie Wykonawcy zamiar powierzenia im wykonania określonych w ofercie części zamówienia
Pytanie nr 11
Wnosimy o skrócenie z 14 do 7 dni terminu, w jakim Zamawiający będzie akceptował projekty umów z podwykonawcami oraz kopie poświadczone za zgodność z oryginałem z podwykonawcami.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
Pytanie nr 12
Zamawiający w ogłoszeniu wskazał, iż w niniejszym postępowaniu nie ma zastosowania tzw. procedura odwrócona zgodna z art. 24 aa ustawy Pzp.
Prosimy zatem o potwierdzenie, że Zamawiający będzie wzywał wszystkich wykonawców (nie tylko wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona) do złożenia dokumentów na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu oraz na potwierdzenie braku wykluczenia w niniejszego postępowania.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający nie przewidział w niniejszym postępowaniu zastosowania procedury w trybie art. 24aa ustawy Pzp , która polega na tym, że w toku czynności oceny ofert nie dokonuje podmiotowej oceny wszystkich wykonawców (ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia), nie badając nawet wszystkich wstępnych oświadczeń wykonawców, składanych w szczególności w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia. W pierwszej kolejności dokonuje on oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 ustawy Pzp) oraz kryteriów oceny ofert opisanych w SIWZ, po czym dopiero wyłącznie w odniesieniu do wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej), dokonuje oceny podmiotowej wykonawcy, tj. bada oświadczenie wstępne, a następnie żąda przedłożenia dokumentów w trybie art. 26 ust. 1 lub 2 ustawy Pzp.
A zatem w niniejszym postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenia dotyczące wstępnego potwierdzenia że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu , które zostaną poddane pod ocenę przez Zamawiającego, a następnie Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie oceniona najwyżej do złożenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.
wyjaśnienia 4.pdf
Wyjaśnienia Nr 3 Zamawiającego na zapytania Wykonawcy w przetargu nieograniczonym znak ZPB.271.1.2017
Nr postępowania: ZPB.271.1.2017
ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO NA ZAPYTANIE WYKONAWCY
DOTYCZĄCE TREŚCI SIWZ
Dotyczy: postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn. Budowa bieżni okrężnej 4-torowej o dł. 400 m, bieżni prostej 6-torowej o długości 130 m, rzutni do pchnięcia kulą, skoczni do skoku w dal, skoczni do skoku wzwyż, boiska piłkarskiego o wym. 60x100 m, budynku zaplecza w Stanach
W odpowiedzi na zapytanie Wykonawcy z dnia 06.03.2017 r . dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający - Gmina Bojanów działając na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. z 2015 r. Dz. U. poz. 2164 ze zm.) wyjaśnia co następuje:
Pytanie 1
W związku z rozbieżnościami w zapisach SIWZ, STWiOR, przedmiarach oraz w dokumentacji projektowej dotyczących wymagań w zakresie nawierzchni syntetycznej prosimy o potwierdzenie, iż bieżnię, skocznie oraz rzutnie należy pokryć nawierzchnią poliuretanową nieprzepuszczalną typu „Sandwich”.
Jednocześnie wnosimy aby nawierzchnię charakteryzowały poniższe cechy funkcjonalne, gwarantujące wysoką jakość oferowanych rozwiązań, mieszczące się w przedziałach:
• Grubość: min 13 mm
• Wytrzymałość na rozdzieranie (N): 110 – 119,5
• Odkształcenie pionowe 23 oC: 1,7 – 1,9
• Współczynnik tarcia: 0,50 – 0,55
• Wytrzymałość na rozciąganie: 0,56 – 0,70 Mpa
• Pochłanianie wstrząsów w temp. 23 oC: 36 – 38
• Twardość Shore’a typ A: 45 – 55
• Wydłużenie przy rozciąganiu: 44 - 58 %
• Zmiana wymiarów po działaniu podwyższonej temperatury 60 °C: max 0,04 %
• Ścieralność aparatem Stuttgart (mm) : max. 0,4
• Współczynnik tarcia kinetycznego:
- nawierzchnia sucha (min. - max.) 0,35 – 0,37
- nawierzchnia mokra (min. – max.) 0,30 – 0,35
• Odporność na zmienne cykle hydrometryczne:
- zmiana masy po badaniu (%): spadek masy o max. 0,6
- zmiana wytrzymałości na rozciąganie (%): wzrost o min. 8,8
- zmiana wydłużenia przy zerwaniu (%): wzrost o min. 16,5
Nawierzchnia powinna być przyjazna dla otoczenia i ludzi korzystających z niej, a zawartość związków chemicznych powinna być nie większa niż opisana w tabeli poniżej: wartości w mg/l
DOC - po 48 godzinach ≤ 7
ołów (Pb) < 0,005
kadm (Cd) < 0,0005
chrom (Cr) < 0,005
chrom VI (CrVI) < 0,008
rtęć (Hg) < 0,0002
cynk (Zn) ≤ 1
cyna (Sn) < 0,005
Odpowiedź Zamawiającego:
Nawierzchnia zamontowana na obiekcie winna spełniać wymagania zawarte „NAWIERZCHNIE SYNTETYCZNE – WYMAGANIA TECHNICZNE”
Pytanie nr 2:
Wnosimy aby Zamawiający żądał dołączenia wraz z ofertą lub na wezwanie, przed podpisaniem umowy przez wybranego wykonawcę, następujących dokumentów dotyczących nawierzchni:
1. Aktualny certyfikat IAAF dla oferowanej nawierzchni o wymaganej grubości na bieżnię
2. Aktualny kompletny raport z badania na zgodność z regulacjami IAAF, wydany w celu uzyskania certyfikatu produktowego IAAF, potwierdzający określone w pkt od 1 do 6 cechy, oraz raport z badań niezależnego laboratorium potwierdzające pozostałe cechy.
3. Certyfikat IAAF Class 1 dla obiektów wykonanych w Europie z oferowanego systemu nawierzchniowego zgodnego z żądaną grubością nawierzchni bieżni.
4. Aktualny kompletny raport z badania na zgodność z PN-EN 14877:2014 potwierdzający pozostałe niewyszczególnione powyżej cechy,
5. Atest Higieniczny PZH lub równoważny,
6. Kompletny raport z badania na zgodność z ochroną środowiska naturalnego wykonane przez niezależne akredytowane przez IAAF laboratorium potwierdzające wymagane minimalne zawartości metali ciężkich.
7. Kompletny raport z zbadań WWA dla oferowanego produktu, wykonany przez niezależne akredytowane laboratorium określający kategorię.
8. Karta techniczna nawierzchni poliuretanowej autoryzowana przez producenta potwierdzająca spełnienie wyspecyfikowanych wymagań technologicznych,
9. Autoryzacja producenta systemu upoważniająca do instalacji konkretnej nawierzchni poliuretanowej na danym zadaniu wraz z potwierdzeniem udzielenia gwarancji,
10. Próbka oferowanej nawierzchni poliuretanowej wielkości min. 10 x 10 cm,
Załączenie powyższych dokumentów da możliwość Zamawiającemu już na etapie postępowania przetargowego na weryfikację oferowanych rozwiązań. Wymaganie kompletnych raportów z badań IAAF wykonanych przez niezależne akredytowane laboratoria w celu otrzymania certyfikatu IAAF, ustrzegą zamawiającego na etapie realizacji przed zmianą oferowanych produktów na gorsze jakościowo, powołując się na rozwiązania równoważne. Jak również, przed przedstawianiem przez Wykonawców częściowych wyników badań z różnych raportów wykonywanych na różnych próbkach w różnych laboratoriach w zależności od tego, które z wyników pasują do przedmiotowych wymagań.
Odpowiedź Zamawiającego:
W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego Zamawiający nie żąda w niniejszym postępowaniu dokumentów, o których mowa
w § 13 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Pytanie nr 3:
Czy Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy, dokumentu wydanego dla producenta nawierzchni potwierdzającego wdrożenie przez producenta nawierzchni polityki zarządzania jakością zgodnie z procedurami EN ISO 9001?
Norma ISO narzuca wymagania jakościowe i kontrolę procesu produkcji na każdym etapie wykonywania nawierzchni. Taki dokument będzie potwierdzeniem właściwego wykonania nawierzchni i potwierdzeniem jej jakości. Naszym zdaniem zasadne jest aby wykonawcy przedłożyli taki dokument na etapie trwania postępowania przetargowego.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający nie widzi takiej potrzeby
Pytanie nr 4
Czy zamawiający potwierdza, że nawierzchnia zastosowania do realizacji przedmiotu zamówienia musi być zainstalowana na obiektach, które uzyskały certyfikat IAAF w Polsce lub w kraju o zbliżonych do Polskich warunkach klimatycznych, zgodnie z założeniami PZLA zamieszczonymi na stronie www.pzla.pl ?
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak
Pytanie nr 5
Zwracamy uwagę, iż Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1272/2013 z dnia 6 grudnia 2013 roku, zmieniające załącznik XVII do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) w odniesieniu do wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych, zabrania stosowania materiałów gumowych zawierających jakiekolwiek wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA) w stężeniu wyższym niż 1 mg/kg. Dotyczy to materiałów mogących wejść w bezpośredni kontakt z ludzką skórą lub jamą ustną w normalnych bądź możliwych do przewidzenia warunkach.
Ponieważ nie wszystkie granulaty gumowe stosowane do nawierzchni syntetycznych na bieżnie lekkoatletyczne, spełniają te wymagania. Wnioskujemy aby w zakresie zawartości WWA w niniejszym przetargu, związki zawarte w użytkowej wierzchniej warstwie oferowanych produktów należały do minimum kategorii 1, według dopuszczonej zawartości WWA.
Wnioskujemy aby w celu weryfikacji powyższego Zamawiający żądał dołączenia wraz pozostałymi dokumentami dla oferowanych nawierzchni?
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający potwierdza, iż parametry oferowanej nawierzchni syntetycznej powinny odpowiadać regulacjom prawnym w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH). Natomiast Zamawiający nie żąda na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dołączenia dokumentów potwierdzających te parametry od Wykonawców.
Pytanie nr 6
Prosimy o potwierdzenie, iż wykonawca musi złożyć dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej w postaci kompletnych raportów z badań, zawierających wyniki badań wykonanych przez niezależne akredytowane laboratorium badające nawierzchnie sportowe, potwierdzające parametry techniczne oferowanych nawierzchni?
Wymaganie kompletnych raportów z badań wykonanych przez niezależne akredytowane laboratoria, ustrzegą zamawiającego na etapie realizacji przed zmianą oferowanych produktów na gorsze jakościowo, powołując się na rozwiązania równoważne. Jak również, przed przedstawianiem przez Wykonawców częściowych wyników badań z różnych raportów wykonywanych na różnych próbkach w różnych laboratoriach w zależności od tego, które z wyników pasują do przedmiotowych wymagań.
Odpowiedź Zamawiającego:
Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia dokumentów materiałowych po podpisaniu umowy, przed przystąpieniem do realizacji robót z wykorzystaniem ww. materiałów celem zatwierdzenia przez Zamawiającego – inspektora nadzoru inwestorskiego.
wyjaśnienia nr 3.pdf
Wyjaśnienia Nr 2 Zamawiającego na zapytania Wykonawcy w przetargu nieograniczonym znak ZPB.271.1.2017
Nr postępowania: ZPB.271.1.2017
ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO NA ZAPYTANIE WYKONAWCY
DOTYCZĄCE TREŚCI SIWZ
Dotyczy: postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn. "Budowa bieżni okrężnej 4-torowej o dł. 400 m, bieżni prostej 6-torowej o długości 130 m, rzutni do pchnięcia kulą, skoczni do skoku w dal, skoczni do skoku wzwyż, boiska piłkarskiego o wym. 60x100 m, budynku zaplecza w Stanach"
W odpowiedzi na zapytanie Wykonawcy z dnia 01.03.2017 r . dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający - Gmina Bojanów działając na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. z 2015 r. Dz. U. poz. 2164 ze zm.) wyjaśnia co następuje:
Pytanie 1
Z uwagi na rozbieżności w zakresie opisu parametrów nawierzchni poliuretanowej ( SWIORB i projekt budowlany) zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, że wymagane parametry zostały opisane w projekcie budowlanym, z tą różnicą że współczynnik tarcia – podłoże mokre powinien wynosić ≥0,20 a nie ≥0,55.
Odpowiedź Zamawiającego:
Nawierzchnia winna spełniać o współczynniku tarcia >0,55 wg wytycznych jak niżej:
(NAWIERZCHNIE SYNTETYCZNE – WYMAGANIA TECHNICZNE Podstawowe wymagania Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, zwanego dalej PZLA w stosunku do nawierzchni syntetycznych stosowanych na obiektach lekkoatletycznych zatwierdzone przez Zarząd PZLA w dniu 23.09.2016 r.)
Pytanie 2
Prosimy o anulowanie zapisu przedstawienia certyfikatu IAAF CLASS 1 dla obiektu wykonanego z oferowanego systemu. Taki certyfikat posiada tylko 1 producent nawierzchni.
Odpowiedź Zamawiającego:
Oferowana nawierzchnia winna jak i cały obiekt spełniać wymogi :
wymagania IAAF I PZLA dot. budowy i wyposażenia stadionu przy ubieganiu się o dopuszczenie do rozgrywania oficjalnych zawodów lekkoatletycznych. Jest tam zapis o przedstawieniu Certyfikatu IAAF CLLAS 1 dlatego nie możemy zmienić zapisów.
Ponadto Zamawiający, informuje iż Wykonawca do terminu odbioru końcowego w imieniu Zamawiającego winien uzyskać dopuszczenie do rozgrywania oficjalnych zawodów na obiekcie.
W załączeniu Zamawiający zamieszcza szczegółowe wymagania dla tego typu nawierzchni.
Pytanie 3
Proszę o wyjaśnienie, czy dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej będą wymagane dopiero przy odbiorze?
Odpowiedź Zamawiającego:
Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia dokumentów materiałowych po podpisaniu umowy, przed przystąpieniem do realizacji robót z wykorzystaniem ww. materiałów celem zatwierdzenia przez Zamawiającego – inspektora nadzoru inwestorskiego.
Pytanie 4
Prosimy o potwierdzenie czy nawierzchnia ma być montowana na ET gr 35 mm?
Odpowiedź Zamawiającego:
Nawierzchnia typu Sandwich ma być montowana na podbudowie asfaltowej , jej grubość wynosi mim 13 mm nie ma potrzeby montowania na ET.
Pytanie 5
Prosimy o wyjaśnienie opis wymaganego sprzętu do wyceny?
Odpowiedź Zamawiającego:
Do wyceny wyposażenia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć niżej wymieniony elementy:
14.00 800x600
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman","serif";}
Lp. |
Nazwa urządzenia |
Jednostka |
ilość |
1 |
Kabina dla zawodników rezerwowych - 10 osobowa |
kpl |
2 |
2 |
Bramki do piłki nożnej 7,32 x 2,44 m - profesjonalne z odciągam wraz z mocowaniem do gruntu |
kpl |
2 |
3 |
Maszty odciągowe do siatki montowane w tulejach, Tuleje do bramek osadzone w fundamencie betonowym |
kpl |
4 |
4 |
Podia sportowe |
kpl |
1 |
5 |
Piłkochwyty o wys 6m 50mb na słupach aluminiowych 80x80mm z siatka ochronna 50x50mm i gr splotu 3mm ,karabińczyki ,linki stalowe 3x50mb,śruby rzymskie, fundamenty pod słupy. |
kpl |
2 |
6 |
Piłki nożne |
szt |
5 |
7 |
Siatki do bramek, profesjonalne, wykonane z linki polipropylenowej o średnicy 4mm, wymiar oczka siatki: 12x12cm |
kpl |
4 |
8 |
Wózek do oznaczania linii farbą |
kpl |
1 |
9 |
Siatki do bramek jak |
kpl |
2 |
10 |
szt |
8 |
|
11 |
kpl |
2 |
|
|
|
|
|
bieżnia |
|||
12 |
szt |
6 |
|
13 |
szt |
6 |
|
14 |
kpl |
3 |
|
15 |
szt |
30 |
|
16 |
Szt |
30 |
|
17 |
Pachołki o wysokości 20 cm |
Szt |
20 |
18 |
Parasole składane dla trenujących. |
Szt |
2 |
19 |
profesjonalny system do elektronicznego pomiaru czasu na zawodach/treningach, |
kpl |
1 |
Rzutnia do pchnięcia kulą
|
|||
20 |
Kule treningowe - 2,00 kg |
Szt |
2 |
21 |
Kule treningowe - 3,00 kg |
Szt |
2 |
22 |
Kule treningowe - 4,00 kg |
Szt |
2 |
23 |
Kule treningowe - 5,00 kg |
Szt |
2 |
24 |
Kule treningowe - 6,00 kg |
Szt |
2 |
25 |
Kule treningowe - 7,25kg |
Szt |
2 |
26 |
Wózek do wyznaczania linii kredą |
Szt |
1 |
27 |
Szczotki/ miotły do oczyszczania kół i rozbiegów |
Szt |
6 |
28 |
Ławka dla zawodników |
Szt |
4 |
Skocznia do skoku w dal
|
|||
29 |
belki do odbicia z listwą wypełniającą belkę tzw. zaślepką |
Szt |
2 |
30 |
Sprzęt do wyrównywania piasku w zeskoczni |
Szt |
1 |
31 |
Taśma miernicza stalowa do mierzenia długości 20 lub 30m |
Szt |
1 |
32 |
Kosze plastikowe na śmieci i odpadki |
Szt |
2 |
Skocznia do skoku w zwyż |
|||
33 |
Stojak do skoku wzwyż profesjonalny teleskopowy, aluminiowy, |
Szt |
2 |
34 |
Materac gimnastyczny zeskokowy o wymiarach 600 x 400 x 70 cm, |
Szt |
1 |
35 |
kołderka do materaca zeskokowego 600 x 400 x 5 cm, |
Szt |
1 |
36 |
Poprzeczka wyczynowa do skoku wzwyż, wykonana z włókna szklanego |
Szt |
4 |
37 |
Poprzeczka do skoku wzwyż- włókno szklane, treningowa, |
Szt |
4 |
38 |
Poprzeczka do skoku wzwyż treningowa, wykonana z aluminium |
Szt |
2 |
39 |
Stojak do skoku wzwyż uniwersalny, aluminiowy, od 75 cm do 250 cm |
Szt |
2 |
Wyposażenie budynku |
|||
40 |
Szafki ,ławeczki ,wieszaki do zabudowy 2x15 + 3 szt = 33szt |
kpl |
1 |
41 |
Lustra , pojemniki na mydło ,ręczniki |
kpl |
7 |
42 |
Kosze na śmieci |
kpl |
6 |
43 |
Uchwyty dla niepełnosprawnych (wc, natrysk) |
kpl |
1 |
44 |
Wycieraczki wejściowe |
kpl |
6 |
45 |
Gaśnice proszkowe 5 kg |
kpl |
6 |
46 |
Suszarki elektryczne typ słonik |
kpl |
6 |
Wyjaśnienia Nr 1 Zamawiającego na zapytania Wykonawcy w przetargu nieograniczonym znak ZPB.271.1.2017
Bojanów, dnia 03.03.2017 r.
Nr postępowania: ZPB.271.1.2017
ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO NA ZAPYTANIE WYKONAWCY
DOTYCZĄCE TREŚCI SIWZ
Dotyczy: postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.Budowa bieżni okrężnej 4-torowej o dł. 400 m, bieżni prostej 6-torowej o długości 130 m, rzutni do pchnięcia kulą, skoczni do skoku w dal, skoczni do skoku wzwyż, boiska piłkarskiego o wym. 60x100 m, budynku zaplecza w Stanach
W odpowiedzi na zapytanie Wykonawcy z dnia 01.03.2017 r . dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający - Gmina Bojanów działając na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. z 2015 r. Dz. U. poz. 2164 ze zm.) wyjaśnia co następuje:
Pytanie 1
Wnosimy o modyfikację treści SIWZ dot. posiadanego przez Wykonawcę doświadczenia w zakresie dwóch robót budowlanych o wartości co najmniej 300 tys. zł polegających na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie boiska o nawierzchni poliuretanowej i zastąpienie jej warunkiem posiadania dwóch robót dot. bieżni lekkoatletycznych 400 m z nawierzchnią poliuretanową tożsamą z oferowaną tj. sandwich, z których przynajmniej jedna powykonawczo uzyskała świadectwo PZLA lub IAAF.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
Więcej artykułów…
- Ogłoszenie o zamówieniu publicznym na roboty budowlane pod nazwą "Budowa budynku garażowego w msc. Bojanów"
- OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM NA ROBOTY BUDOWLANE PN. Budowa bieżni okrężnej 4-torowej o dł. 400 m, bieżni prostej 6-torowej o długości 130 m, rzutni do pchnięcia kulą, skoczni do skoku w dal, skoczni do skoku wzwyż, boiska piłkarskiego o wym. 60x100
- Informacja GZUK z otwarcia ofert w przetargu znak GZUK.271.3.2016
- Informacja z otwarcia ofert w przetargu nieograniczonym znak ZPB.271.10.2016