UCHWAŁA NR XI/81/2015 RADY GMINY BOJANÓW z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów, w zamian za

UCHWAŁA NR XI/81/2015

RADY GMINY BOJANÓW

z dnia 30 grudnia 2015 roku

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 1515 z późn. zm.) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Stalowej Woli, Rada Gminy Bojanów uchwala, co następuje:

§ 1

 1. Określa szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Bojanów i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a w szczególności: 

a) rodzaje i ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości, 

b) częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 

c) sposób świadczenie usług przez Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych – zwany dalej PSZOK,

d) tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego PSZOK.

2. Odpady komunalne będą odbierane od właścicieli nieruchomości w sposób selektywny i nieselektywny.

§ 2

1.Ustala się odbiór każdej ilości odpadów komunalnych zebranych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, właścicieli nieruchomości niezamieszkałych i z nieruchomości na których odpady powstają sezonowo.

2.Z nieruchomości, o których mowa w  § 2 ust. 1 będą odbierane następujące frakcje: 

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne,

b) selektywnie zebrane odpady komunalne takie jak: szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, 

c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i odpady wielkogabarytowe, zużyte opony. 

§ 3

Przeterminowane leki należy gromadzić w pojemnikach umieszczonych w aptekach.  

§ 4

1. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z terenu wszystkich nieruchomości: 

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości z częstotliwością jeden raz w miesiącu,

b) segregowane odpady komunalne takie jak: papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, odpakowania wielomateriałowe, metal będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości z częstotliwością jeden raz w miesiącu, 

c) przeterminowane leki z aptek będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości z częstotliwością jeden raz w miesiącu;  

2. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, meble i odpady wielkogabarytowe, zużyte opony będą odbierane z częstotliwością 1 raz w roku po uprzednim ogłoszeniu terminu i miejsca ich zbierania z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem.

§ 5

1. W PSZOK zbierane będą w każdej ilości, dostarczone we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości, zebrane w sposób selektywny niżej wymienione odpady:

a)papier, tektura, opakowania z papieru i tektury,

b)szkło, w tym opakowania ze szkła,

c)tworzywa sztuczne (folia, opakowania z tworzyw sztucznych itp.),

d)opakowania wielomateriałowe,

e)metale, opakowania z metalu,

f)meble i inne odpady wielkogabarytowe,

g)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

h)zużyte baterie i akumulatory,

i)zużyte opony,

j)odpady niebezpieczne (farby, kleje, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, pozostałości po środkach  ochrony roślin i opakowania po tych środkach itp.),

k)odzież i tekstylia,

l)żużel, popiół,

m)odpady biodegradowalne i zielone: trawa, liście, gałęzie, roślinne odpady kuchenne.

2. Gruz, odpady budowlane, rozbiórkowe i remontowe przyjmowane wyłącznie w ilościach wskazujących, że pochodzą z prac remontowo-budowlanych wykonanych we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonywania robót budowlanych.

3. Szczegółowe zasady przyjmowania poszczególnych selektywnych frakcji odpadów komunalnych w PSZOK określona Regulamin PSZOK, dostępny w siedzibie PSZOK oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy w Bojanowie www.bojanow.pl 

§ 6

Przedsiębiorcy wykonujący roboty remontowo-budowlane u właścicieli nieruchomości zamieszkałych i właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, są zobowiązani do zagospodarowania wytworzonych odpadów zgodnie z przepisami odrębnymi. 

§ 7

1. Odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę Bojanów z podmiotem odbierającym odpady komunalne z którym zostanie zawarta umowa na odbieranie odpadów komunalnych, albo na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych. 

2. Wójt Gminy Bojanów w sposób zwyczajowo przyjęty poda do publicznej wiadomości informację o terminach odbioru poszczególnych frakcji odpadów komunalnych. 

§ 8

1. Odpady powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w regulaminie utrzymania czystości i porządku w Gminie Bojanów traktowane będą jako odpady niesegregowane (zmieszane). 

2. Sposób zbierania odpadów będzie podlegał bieżącej kontroli. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych (gdy w workach lub pojemnikach do selektywnej zbiórki będą umieszczone zmieszane odpady komunalne), przedsiębiorca odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym Gminę. 

3. Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego PSZOK należy zgłaszać do Urzędu Gminy w Bojanowie, pracownika prowadzącego gospodarkę odpadami komunalnymi osobiście, pisemnie lub telefonicznie w godzinach pracy urzędu, pocztą elektroniczną lub tradycyjną. 

§ 9

Traci moc uchwała Nr XVII/141/12 Rady Gminy Bojanów z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Bojanów. 

§ 11

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

Przewodniczący Rady 

                                                                                                        Emil Bieleń


Wytwarzający/Odpowiadający: 2016-02-02 08:00:00 2016-03-31
Udostępniający: Administrator 2016-03-31
Liczba odwiedzin: 1841
Pokaż rejestr zmian
Nr Tytuł Udostępniający Data
2 UCHWAŁA NR XI/81/2015 RADY GMINY BOJANÓW z dnia 3... Administrator 2016-03-31 06:21:02
1 UCHWAŁA NR XI/81/2015 RADY GMINY BOJANÓW z dnia 3... Administrator 2016-03-31 06:20:22