PROTOKÓŁ ze wspólnego posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju oraz Komisji Spraw Społecznych Rady Gminy Bojanów odbytego w dniu 24 marca 2022 roku

PROTOKÓŁ

ze wspólnego posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju  oraz Komisji Spraw Społecznych Rady Gminy Bojanów odbytego w dniu 24 marca 2022 roku

W posiedzeniu uczestniczyło 8-miu członków Komisji Finansów i Rozwoju  na ogólny stan 8-miu oraz   8-miu członków Komisji Spraw Społecznych na ogólny stan 8-miu wg załączonej do protokołu listy obecności. Ponadto udział w sesji wzięły zaproszone osoby wg załączonej do protokołu listy obecności.

Porządek obrad:

1.    Problematyka zadań przewidzianych do realizacji w 2022 roku.
2.    Sprawy różne.

Na Przewodniczącego Obrad Komisji wybrano Pana Mieczysława Sasiela, który otworzył posiedzenie, przywitał uczestników i przedstawił porządek obrad, który został jednogłośnie przyjęty przez komisję.

Ad. 1
Skarbnik Gminy – Pani Beata Stolarz wyjaśniła, iż zostały wprowadzone przepisy umożliwiające finansowanie wydatków bieżących przychodami z tytułu wolnych środków. Skarbnik Gminy omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2022 rok. Przedstawiła propozycje przeznaczenia wolnych środków na realizację wydatków bieżących i zadań inwestycyjnych. Skarbnik Gminy poinformowała o przeznaczeniu wolnych środków zgodnie  z projektem uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Bojanów na rok 2022. Skarbnik Gminy nadmieniła, iż w ramach wolnych środków zostaną zabezpieczone wydatki na remonty dróg gminnych, budowę sieci kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Przyszów i Ruda, rozbudowę gminnej oczyszczalni ścieków, zakup działek do zasobu mienia gminnego, budowę bieżni lekkoatletycznej przy ZS w Bojanowie, modernizację energetyczna szkół na terenie gminy, budowę przystani rekreacyjnej w miejscowości Bojanów, budowę placu zabaw w sołectwie Gwoździec, budowę hali sportowej wraz z przyszkolną pływalnią w Stanach, budowę ogrodzenia boiska sportowego w miejscowości Przyszów, utwardzenie działki gminnej przy DK w Przyszowie. Skarbnik Gminy poinformowała o piśmie Komendy Powiatowej Policji w Stalowej Woli skierowanym do Wójta i Rady Gminy o dofinansowanie  w kwocie 35.0000,00 zakupu samochodu dla Policji.

Przewodniczący Rady Gminy – Pan Emil Bieleń wyraził opinię, iż należy się przychylić do tej prośby i dofinansować zakup samochodu dla Policji.
Komisje Rady Gminy wyraziły aprobatę w tej sprawie. Następnie Kierownik Referatu ds.  Gospodarowania Nieruchomościami – Pani Agnieszka Szczęch poinformowała o piśmie skierowanym do tut. Urzędu o odszkodowanie za umieszczenie  sieci wodociągowej na działce  w miejscowości Maziarnia. Wójt Gminy – Pan Sławomir Serafin w nawiązaniu do ww. sprawy nadmienił, iż po przeprowadzonych rozmowach i negocjacjach została przedstawiona propozycja   zakupu tej działki do zasobu mienia gminy na urządzenie gminnej drogi. Na powyższy cel należy zabezpieczyć  w wydatkach budżetu gminy kwotę 60.000,00 zł. Kierownik Referatu Infrastruktury Technicznej – Pan Robert Sałęga przedstawił zagadnienia dotyczące remontów dróg gminnych. W bieżącym roku planuje się remonty następujących dróg gminnych: Ruda  ul. Modrzewiowa, Przyszów, ul. Staw, Przyszów, ul. Królewska w kierunku P. Cuber,  Stany, ul. Borek w kierunku P. Nieradka, Stany, ul. Dąbalska,  Bojanów nowe osiedle.  Dalej Pan Robert Sałega nawiązał do kwestii  remontu odcinka drogi w Przyszowie za Kidą. W związku z planowaną przebudową drogi wojewódzkiej Nowa Dęba – Nisko będzie nowy wjazd na drogę gminną i na obecny czas nieracjonalnym jest remont tej drogi od zjazdu z drogi wojewódzkiej. Nawiązał również do wątku złożenia wniosku o ustalenie warunków zabudowy na budowę sklepu DINO. Na obecny czas nie zostały wydane warunki zabudowy z uwagi na brak drogi dojazdowej do nieruchomości na której ma być zlokalizowany sklep.

Wójt Gminy – Pan Sławomir Serafin odnosząc się do wątku remontu drogi za Kidą zaznaczył, że jeżeli zostanie wybudowana droga wówczas będzie przesłanka do wydania warunków zabudowy na budowę sklepu, co wpłynie niekorzystnie na funkcjonowanie w sąsiedztwie małych sklepów prowadzonych przez miejscowych przedsiębiorców. Radny Pan Wojciech Żak odnosząc się do wypowiedzi Wójta podkreślił, że droga za Kidą jest potrzebna i wnioskuje o budowę drogi o nawierzchni asfaltowej. Radny – Pan Mieczysław Sasiela poprał wypowiedź radnego Żaka w kwestii budowy drogi za Kidą. Pan Robert Sałęga nadmienł, że można wykonać odcinek tej drogi o długości 170 mb od  ul. Zapuście ale nie będzie połączenia z drogą wojewódzką.

Ad. 2
Skarbnik Gminy – Pani Beata Stolarz przedstawiła projekt uchwały w sprawie zwolnienia samorządowego zakładu budżetowego z obowiązku wpłaty nadwyżki środków obrotowych do budżetu Gminy Bojanów. Nadwyżka środków obrotowych ustalonych na koniec roku sprawozdawczego 2021 r. w kwocie 142.667,32 zł zostanie przeznaczona na realizację wydatków bieżących  m.in. na pokrycie rosnących kosztów energii elektrycznej. W tym punkcie obrad radna Pani Monika Iwaszczuk zasugerowała zabezpieczenie środków finansowych  na remont drogi gminnej w Kołodziejach i w przyszłości wyremontować drogę.

Wójt Gminy – Pan Sławomir Serafin nawiązał do kwestii budowy drogi gminnej w Korabinie i konieczności pozyskania terenu pod budowę drogi.
Następnie poinformował o planowanym złożeniu wniosku w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich o pozyskanie dofinansowania na remont drogi gminnej w Stanach  ul. Kozły. Nabór wniosków ma zostać uruchomiony końcem maja br. Radny Pan Józef Grabiec odniósł się do problemu jazdy quadami po drogach gminnych  i zakłócania porządku publicznego. Zdaniem radnego sprawa powinna zostać zgłoszona Policji o  podjęcie działań wobec osób kierujących tymi pojazdami.

W dalszym toku obrad  Pani Agnieszka Szczęch Kierownik Referatu Gospodarowania Nieruchomościami omówiła i przedstawiła projekty uchwał na najbliższą sesję Rady Gminy Bojanów w następujących  sprawach:

  • wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Bojanów (do tut. Urzędu wpłynął wniosek osoby zainteresowanej wydzierżawieniem gruntów  w obrębie Przyszów, która dotychczas  dzierżawiła grunt na okresy krótsze niż 3 lata. Wniosek dotyczy terenu działek nr ewidencyjny 3213/1 i 2678/2 dla których nie ma ważnego planu zagospodarowania przestrzennego. Oddanie nieruchomości w najem lub dzierżawę na okres dłuższy niż 9 lat wymaga zgody Rady Gminy wyrażonej w drodze uchwały),
  • uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Przyszów Burdze II (Podstawą prawną sporządzenia planu jest uchwała Nr XXVI/239/14 Rady Gminy Bojanów z dnia16 kwietnia 2014 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Przyszów Burdze II. Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego podyktowane jest koniecznością stworzenia możliwości lokalizacji terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej zgodnie z zamierzeniami i potrzebami właścicieli działek. Teren objęty projektem planu o powierzchni ok. 1,04 ha położony w miejscowości Przyszów Burdze po północnej stronie drogi powiatowej w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i zagrodowej, od strony północnej sąsiaduje z kompleksem lasów. Obejmuje w przewadze teren leśny, na około 30% powierzchni występują grunty rolne. Przedmiotowy teren jest własnością osób prywatnych),
  • uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Przyszów Burdze III.(Podstawą prawną sporządzenia planu jest uchwała Nr XXVI/240/14 Rady Gminy Bojanów z dnia16 kwietnia 2014 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Przyszów Burdze III. Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego podyktowane jest koniecznością stworzenia możliwości lokalizacji terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej zgodnie z zamierzeniami i potrzebami właścicieli działek. Teren objęty projektem planu  o powierzchni ok. 0,35ha położony jest w miejscowości Przyszów Burdze przy drodze gminnej w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i zagrodowej, od strony wschodniej i południowej sąsiaduje z lasami, na gruntach prywatnych. Jest to teren częściowo zabudowany (ok. 25 - 30% powierzchni zajmuje zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna wraz z budynkami gospodarczymi), na pozostałej części ewidencyjnie leśny. Przedmiotowy teren jest własnością osób prywatnych),

Kierownik Referatu Infrastruktury Technicznej – Pan Robert Sałega omówił projekt uchwały w sprawie w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników OSP za uczestnictwo w działaniach ratowniczych, akcjach ratowniczych, szkoleniu lub ćwiczeniach. Proponuje się:

a)     za każdą rozpoczętą godzinę udziału w działaniu ratowniczym, akcji ratowniczej  - 20 zł
b)    za każdą rozpoczętą godzinę udziału w szkoleniu lub ćwiczeniu – 10 zł.
Powyższy projekt uchwały będzie przedmiotem obrad najbliższej sesji Rady Gminy.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący  Obrad Komisji  - Pan Mieczysław Sasiela zamknął obrady posiedzenia Komisji.
Na tym protokół zakończono.

Protokolant: E. Pakuła                                                         

Przewodniczący Obrad  Komisji
                                                                                            Mieczysław Sasiela


Wytwarzający/Odpowiadający: Administrator 2022-07-27
Udostępniający: marcin_adm 2022-07-27
Liczba odwiedzin: 410