Zapytanie ofertowe dotyczące usługi pn. Wykonanie 96 scenariuszy do przeprowadzenia w szkole lekcji dodatkowych z wykorzystaniem metody eksperymentu w dydaktyce w ramach projektu pn. Sukces rośnie z nami
14.00
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} table.MsoTableGrid {mso-style-name:"Tabela - Siatka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:39; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}
ZAPYTANIE OFERTOWE
Zamawiający – Gmina Bojanów, zaprasza do złożenia oferty dla zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 30 000 euro, zgodnie
z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U
z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.). w ramach projektu „Sukces rośnie z nami” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa IX Jakość edukacji i kompetencji w regionie, Działanie 9.2 Poprawa jakości kształcenia ogólnego, nr umowy o dofinansowanie RPPK.09.02.00-18-0061/16 -00
1. Nazwa zadania:
Wykonanie 96 scenariuszy do przeprowadzenia w szkole lekcji dodatkowych z wykorzystaniem metody eksperymentu w dydaktyce w ramach projektu „Sukces rośnie z nami”
2. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie 96 scenariuszy do przeprowadzenia w szkole lekcji dodatkowych z wykorzystaniem metody eksperymentu w dydaktyce dla uczniów I, II i III etapu edukacyjnego obejmujących łącznie 9 kolejnych klas poczynając od 1 klasy szkoły podstawowej w ramach projektu „Sukces rośnie z nami” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa IX Jakość edukacji i kompetencji w regionie, Działanie 9.2 Poprawa jakości kształcenia ogólnego, nr umowy o dofinansowanie RPPK.09.02.00-18-0061/16 -00
Przez eksperymentowanie należy rozumieć:
1. W ramach I etapu edukacyjnego – nauczanie z wykorzystaniem metody eksperymentu w dydaktyce w zakresie przyrody
2. W ramach II, III etapu edukacyjnego – nauczanie z wykorzystaniem metody eksperymentu w dydaktycew zakresie przedmiotów: przyroda oraz fizyka, chemia, biologia i geografia
Scenariusz powinien mieć zwięzłą formę opisową i koncentrować się na szczegółowym opisie:
1. treści zaplanowanych do wykonania na lekcji zadań,
2. poleceń nauczyciela ukierunkowanych na rozszerzenie wiedzy i umiejętności uczniów,
3. ogniw sprawdzających nabytą przez uczniów wiedzę i umiejętności,
4. wykorzystywaniem przez uczniów pomocy dydaktycznych i materiałów.
Lekcje z wykorzystaniem opracowanych scenariuszy powinny służyć następującym efektom nauczania z wykorzystaniem metody eksperymentu w dydaktyce: uczeń umie samodzielnie wykonać eksperyment przyrodniczy, zna i rozumie zasady nim rządzące, potrafi wyjaśnić zależności i konsekwencje eksperymentów
Liczby koniecznych do wykonania scenariuszy dla poszczególnych etapów i klas szkolnych są następujące:
Lp. |
Etap edukacyjny |
Nr kolejnej klasy |
Liczba scenariuszy |
Przedmiot |
1. |
I etap |
1 (1-sza klasa SP) |
6 |
Przyroda |
2. |
2 |
7 |
Przyroda |
|
3. |
3 |
7 |
Przyroda |
|
4. |
II etap |
4 |
10 |
Przyroda |
5. |
5 |
10 |
Przyroda |
|
6. |
6 |
10 |
Fizyka, chemia, biologia, geografia |
|
7. |
III etap |
7 |
16 |
Fizyka, chemia, biologia, geografia |
8. |
8 |
15 |
Fizyka, chemia, biologia, geografia |
|
9. |
9 (3 klasa gimnazjum albo 1 klasa szkoły średniej) |
15 |
Fizyka, chemia, biologia, geografia |
Tematyka scenariuszy lekcji powinna być skorelowana z podstawą programową nauczania w poszczególnych klasach, w szczególności powinna być dostosowana do wymagań dotyczących nauczania przedmiotów przyrodniczych w szkołach po 31 sierpnia 2017 roku.
Treść jednego scenariusza w odniesieniu do etapów lekcji
Jeden scenariusz powinien dotyczyć jednej lekcji 45 minutowej. Każdy scenariusz lekcji powinien stanowić opis do etapów lekcji wymienionych w pkt. 3 -6 następującej tabeli:
Lp. |
Czynność na lekcji |
Czas trwania [min.] |
Czas łączny [min.] |
Czy scenariusz opisuje czynności ? [tak/nie] |
1. |
Czynności organizacyjne |
2 - 5 |
10 |
nie |
2. |
Sprawdzenie pracy domowej z poprzedniej lekcji |
5 - 8 |
||
3. |
Sformułowanie tematu i wprowadzenie do tematu |
4 - 8 |
25 |
tak |
4. |
Tok lekcji |
17-21 |
||
5. |
Podsumowanie lekcji i ewaluacja zajęć |
5 - 7 |
10 |
tak |
6. |
Zadanie pracy domowej i jej omówienie |
3 - 5 |
Wymagana struktura i zawartość scenariusza lekcji
1. Nagłówek scenariusza – tytuł scenariusza, etap edukacyjny (od I do III), nr kolejny klasy (od 1 do 9), nr kolejny scenariusza dla danej klasy (od 1). Kolejność nr-ów scenariuszy dla danej klasy powinna odpowiadać proponowanej przez autora kolejności zastosowania ich do nauczania w klasie.
2. Temat lekcji – opis zakresu treściowego zajęć.
3. Opis ogólnego celu edukacyjnego – opis celów kształcenia i wychowania (co jest zamierzeniem nauczyciela).
4. Opis szczegółowego celu edukacyjnego - precyzyjny opis osiągnięć uczniów uzyskanych w wyniku zajęć; ujęcie kierunkowe: kształtowanie, pogłębianie konkretnych wartości i postaw; ujęcie operacyjne: co uczeń w wyniku zajęć będzie mógł wykonać, czym się wykazać.
5. Charakterystyka materiału nauczania – wykaz podstawowych pojęć, terminów, faktów, zasad postępowania itp., ściśle związanych z celem operacyjnym, bez których uświadomienia/wyuczenia/zilustrowania/zrozumienia przez uczniów osiągnięcie celu edukacyjnego nie jest możliwe.
6. Szczegółowy opis organizacji i przebiegu zajęć – opis kolejno podejmowanych aktywności nauczyciela i uczniów (procedury poznawcze, metody nauczania, organizacja uczniów w czasie zajęć…).Wyznaczenie czasu realizacji poszczególnych czynności/zadań.
7. Wskazanie warunków dalszego utrwalania i doskonalenia rezultatów osiągniętych przez uczniów – m. in. przedstawienie treści zadań do wykonania przez uczniów w domu (praca domowa).
Wymagane załączniki do scenariusza:
1. Wykaz niezbędnych środków dydaktycznych, materiałów i źródeł informacji.
2. Zestaw zadań dla uczniów wraz z opisem sposobu pomiaru i oceny osiągniętych przez uczniów wyników/rozwiązań zadań – treści zadań do wykonania na lekcji oraz do wykonania w domu (praca domowa).
3. Arkusz ewaluacyjny lekcji do wypełnienia przez nauczyciela - ewaluacja zajęć powinna obejmować: ocenę skuteczności nauczania, określenie atmosfery na zajęciach, określenie stopnia zrealizowania celów, ocenę nabycia podstawowej wiedzy i umiejętności przez uczniów, ocenę skuteczności zastosowanych na lekcji metod nauczania.
4. Zestawienie plików opracowanych do scenariusza treści (postać cyfrowa)
ARCHWIALNY
POWRÓT DO AKTUALNEJ WERSJI
Nr | Tytuł | Udostępniający | Data |
2 | Zapytanie ofertowe dotyczące usługi pn. Wykonanie 96 scen... | Agnieszka Kobylarz | 2017-08-22 12:58:16 |
1 | Zapytanie ofertowe dotyczące usługi pn. Wykonanie 96 scen... | Agnieszka Kobylarz | 2017-08-22 12:53:55 |