Wyjaśnienia Zamawiającego na zapytania Wykonawcy w przetargu znak ZPB.271.10.2016




ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO NA ZAPYTANIE WYKONAWCY
DOTYCZĄCE TREŚCI  SIWZ



Dotyczy: postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej dla obiektów stanowiących własność Gminy Bojanów."



W odpowiedzi na zapytanie Wykonawcy z dnia 12.09.2016 r .  dotyczące  treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający - Gmina Bojanów działając na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. z 2015 r. Dz. U.  poz. 2164 ze zm.) wyjaśnia co następuje:

Pytanie 1
Ogłoszenie o zamówieniu pkt II.4) — Prosimy o usunięcie omyłki pisarskiej w zdaniu: „Szacunkowe zużycie energii w okresie od 01.01.2017r. do 31.13.2018r. wyniesie 1100 kWh." poprzez wskazanie, iż jego wartość wynosi 1 100 000 kWh.

Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający dokona modyfikacji ogłoszenia o zamówieniu celem usunięcia zaistniałej omyłki pisarskiej

Pytanie 2
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - W związku z ogłoszeniem wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 29 września 2015 r. w sprawie C-276/14 Gmina Wrocław przeciwko Ministrowi Finansów znowelizowano dotychczasowe zasady rozliczeń podatku VAT przez jednostki samorządu terytorialnego (dalej: JST) i ich jednostki organizacyjne. Art. 4 Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. 2016 poz. 1454) stanowi, iż JST, której jednostki organizacyjne rozliczały się jako odrębni podatnicy, wstępuje z dniem podjęcia rozliczania podatku we wszelkie przewidziane w przepisach dotyczących podatku prawa i obowiązki jednostek organizacyjnych. Przyjęcie, że JST wraz z jej jednostkami organizacyjnymi jest jednym podatnikiem, całkowicie zmienia dotychczasowy sposób rozliczeń. JST zatem ma obowiązek przejąć rozliczenia podatku od towarów i usług własnych jednostek i zakładów budżetowych. Tym samym, na fakturach VAT - od dnia centralizacji - należy stosować tylko i wyłącznie NIP nadany JST, a nie, jak dotychczas, NIP nadany jednostkom organizacyjnym JST. Mając na uwadze art. 3 ww. Ustawy, zobowiązujący jednostki samorządu terytorialnego do podjęcia rozliczania podatku wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi najpóźniej od dnia 1 stycznia 2017 r., zwracamy się zapytaniem czy Zamawiający dostosuje zapisy dotyczące rozliczeń do powszechnie obowiązujących przepisów prawa, poprzez wskazanie, iż płatnikiem faktur jest jednostka samorządu terytorialnego.

Odpowiedź Zamawiającego:

Od dnia 1 stycznia 2016 r. na fakturach VAT Wystawca zobowiązany będzie do:  wpisania
w miejscu nabywcy: Gminy Bojanów , ul. Parkowa 5, 37-433 Bojanów, NIP 865-247-94-35, natomiast w miejscu odbiorcy: właściwej jednostki organizacyjnej, której dotyczy dostawa

Pytanie 3
Załącznik nr 6 do SIWZ - Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie zapisu, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić taryfę danego punktu, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w ofercie.
Punkty z innych grup taryfowych nieujętych w ofercie będą oznaczały zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie do Istotnych postanowień umowy następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy."

Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający dokona odpowiedniej modyfikacji SIWZ w tym przedmiocie

Pytanie 4
Załącznik nr 6 do SIWZ pkt 5 - Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę, co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto, w świetle przepisów podatkowych określenie terminu płatności na liczbę dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, a to w konsekwencji naraża wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT. Art. 19a ust. 5 pkt. 4 ppkt. a) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) stanowi, iż w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury. W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób:
„Faktury regulowane będą przelewem na konto Wykonawcy w terminie do ..... dni od daty wystawienia faktury."
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ
Pytanie 5
Załącznik nr 6 do SIWZ pkt 2 (dot. okoliczności zmian umowy) lit. a) - Z uwagi na brak informacji, o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zmianie stawki podatku akcyzowego, zwracamy się z prośbą o modyfikację wskazanego zapisu do treści: „zmiana stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego, wskutek których ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzania aneksu. "Jednocześnie, celem starannego wykonania przedmiotu zamówienia, zwracamy się z prośbą o dodanie w pkt 1 IPU (odn. zmian umowy) sformułowania w brzmieniu: „Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, zmiana postanowień (...)" oraz dokonanie zmian w analogicznych zapisach zawartych w Ogłoszeniu o zamówieniu.

Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

Pytanie 6
Załącznik nr 6 do SIWZ - Uprzejmie informujemy, iż w zakresie dystrybucji energii elektrycznej Wykonawca ma obowiązek stosowania cen i stawek opłat zgodnych z obowiązującym w danym okresie Taryfą OSD zatwierdzaną przez prezesa URE. Taryfa OSD wchodzi w życie, w trybie przewidzianym ustawą Prawo energetyczne, w terminie nie krótszym niż 14 dni od daty opublikowania taryfy w Biuletynie URE. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie w Istotnych postanowieniach zapisu o treści: „Ceny i stawki opłat z tytułu dystrybucji energii elektrycznej ulegają zmianie w przypadku zmiany Taryfy OSD, zatwierdzonej przez Prezesa URE. Powyższa zmiana następuje automatycznie od dnia wejścia w życie nowej Taryfy OSD bez konieczności sporządzania aneksu do umowy."
Odpowiedź Zamawiającego:
W związku z faktem, iż Zamawiający dopuszcza zawarcie umowy z wybranym Wykonawcą na wzorze umownym Wykonawcy, przedmiotowe postanowienia Wykonawca zawrze w tymże wzorze.

Pytanie 7
Załącznik nr 3 do SIWZ - Formularz oferty - Informujemy, iż w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 29.12.2015 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz ustawy - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2015 r., poz. 2365) zatwierdzone decyzjami Prezesa URE znak DRE-4211- 65(ll)/2015/19029/VI/JCz z dnia 17.12.2015 r. zapisy Taryfy ujęte w pkt. 7.9 w zakresie opłaty OZE obowiązują od dnia 01 lipca 2016 r. Tym samym, począwszy od dnia 01 lipca 2016 r. do rozliczeń usług dystrybucji energii elektrycznej świadczonych przez PGE Dystrybucja S.A. zostaje wprowadzona opłata OZE, która służy zapewnieniu dostępność energii ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie elektroenergetycznym. Z uwagi na powyższe prosimy o dodanie w formularzu ofertowym ww. opłaty dystrybucyjnej.
Odpowiedź Zamawiającego
Zamawiający zmodyfikuje załącznik do SIWZ w tym przedmiocie

Pytanie 8
Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji czy podane przez Zamawiającego parametry dystrybucyjne - w szczególności moc umowna i grupa taryfowa, są zgodne z aktualnymi umowami dystrybucyjnymi oraz dokumentami potwierdzającymi możliwość świadczenie usług dystrybucji wydanymi przez właściwego OSD? Jednocześnie wskazujemy że zmiana parametrów dystrybucyjnych może wiązać się z koniecznością poniesienia dodatkowych opłat, zgodnie z zatwierdzoną przez Prezesa URE Taryfą dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego OSD. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie do Istotnych Postanowień Umowy zapisu następującej treści: „W przypadku gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat zgodnie z taryfą OSD Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia."
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający podtrzymuje parametry dystrybucyjne zawarte w SIWZ. W odniesieniu zaś do zapisów umownych patrz odpowiedź nr 6

Pytanie 9
Informujemy, że w przypadku zawierania umów kompleksowych obejmujących sprzedaż i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej przedsiębiorstwa energetyczne stosują wzory umów kompleksowych, które zawierają wymagane prawem postanowienia zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U. 2012 poz. 1059 z późn. zm). W związku z tym zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy z wybranym Wykonawcą na wzorze umownym Wykonawcy zatwierdzonym przez Zarząd Spółki, który uwzględniał będzie postanowienia Zamawiającego?
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak, patrz odpowiedź nr 6

Pytanie 10
Informujemy, że Wykonawca w procesie fakturowania opiera się na danych pomiarowo- rozliczeniowych przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jednak w swoim bilingu parametryzuje długość trwania okresu rozliczeniowego. W związku z powyższym prosimy o wskazanie okresu rozliczeniowego w odniesieniu do każdego PPE występującego w postępowaniu czy wynosi on 10 dni, 1 miesiąc, 2 miesiące czy 6 miesięcy.
Odpowiedź Zamawiającego:
Okres rozliczeniowy wynosi 2 miesiące
Pytanie 11
Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy drogą korespondencyjną?
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak


Wytwarzający/Odpowiadający: Agnieszka Kobylarz 2016-12-16
Udostępniający: marcin_adm 2016-12-16
Liczba odwiedzin: 1089