Odpowiedzi Nr 2 na pytania wykonawcy dotyczące zamówienia publicznego pn. Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Bojanów

Bojanów, dnia 6.04.2016 r.

Nr postępowania: ZPB.271.2.2016


ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO NR 2 NA ZAPYTANIE WYKONAWCY
DOTYCZĄCE TREŚCI SIWZ

Dotyczy:     postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej mniejszej od kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczeń komunikacyjnych, ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna).

W odpowiedzi na zapytanie Wykonawcy dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający - Gmina Bojanów działając na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tj. z 2015 r. poz. 2164) wyjaśnia co następuje:

Pytanie nr 1
W odniesieniu do „ wykaz szkodowości ” prosimy o:
- podanie liczby i wysokości rezerw
- podanie szkodowości od 2012
- podanie informacji na jaki dzień została sporządzona szkodowość

Odpowiedź:
Wszelkie posiadane informacje o szkodowości zostały zawarte w zał. nr 14 do SIWZ

Pytanie nr 2
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź:
Generalnie wszystkie budynki zgłoszone  do ochrony posiadają pozwolenia na użytkowanie. Nie dotyczy to budynków, które w weszły w użytkowanie przed wejściem w życie przepisów określających obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie.

Pytanie nr 3
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź:
Zamawiający dokłada wszelkich starań, aby wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane były regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa

Pytanie nr 4
Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia ppoż. zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź:
Zamawiający dokłada wszelkich starań, aby zabezpieczenia ppoż. zastosowane w miejscach ubezpieczenia były zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadały aktualne przeglądy i badania.

Pytanie nr 5
Prosimy o wyłączenie z zakresu ochrony szkód w skutek błędnego działania człowieka.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 6
W odniesieniu do klauzuli aktów terroryzmu prosimy o rozszerzenie zakresu ochrony ubezpieczeniowej o zapis: „Z zakresu ochrony wyłączone są szkody:
a)    powstałe w wyniku uwolnienia lub wystawienia na działanie substancji toksycznych, chemicznych lub biologicznych
b)    wynikające bezpośrednio lub pośrednio z  wybuchu jądrowego, reakcji nuklearnej, promieniowania jądrowego, skażenia radioaktywnego
c)    spowodowane atakiem elektronicznym, w tym przez włamania komputerowe oraz w wyniku działania wirusów komputerowych
d)    powstałe w wyniku strajków, zamieszek, rozruchów, demonstracji, działań chuligańskich, gróźb oraz fałszywych alarmów
e)    powstałe w budynkach i budowlach lub znajdującym się w nich mieniu, jeżeli są one puste, nie zamieszkałe, nie użytkowane lub nieczynne dłużej niż przez 30 dni
f)    spowodowane przez środki zapobiegania, zwalczania lub kontrolowania rzeczywistych lub potencjalnych aktów terrorystycznych, chyba że, zastosowanie takich środków zostało pisemnie uzgodnione z Ubezpieczycielem zanim środki te zostały podjęte”

Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 7
W celu oceny informacji o dotychczasowym przebiegu ubezpieczeń – prosimy o informację:
a) czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
b) czy wszystkie obiekty/lokalizacje były dotychczas objęte ochroną? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
c) czy zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny do określonego w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie
d) jakie franszyzy i udziały własne miały zastosowanie w poprzednich umowach ubezpieczenia

Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że:
a)    był ubezpieczony w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ z wyjątkiem ubezpieczenia szyb
b)    ochroną objęte były wszystkie obiekty/lokalizacje zgłoszone do ubezpieczenia
c)    w ubiegłych latach mienie było ubezpieczone w zakresie ryzyk nazwanych
d)    w ubiegłych latach stosowane były standardowe franszyzy i udziały własne, zgodne z OWU dotychczasowych ubezpieczycieli

Pytanie nr 8
Prosimy o informację czy w miejscach wskazanych w SIWZ jako miejsca ubezpieczenia w okresie ostatnich 20 lat wystąpiła powódź, lokalne podtopienia.
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie lokalizacji oraz informację na temat wysokości poniesionych strat, W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka powodzi w wysokości 300 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.

Odpowiedź:
Na terenie Gminy nie było powodzi. Występowały lokalne podtopienia, ale nie obejmowały one żadnej ze zgłoszonych lokalizacji.

Pytanie nr 9
W odniesieniu do klauzuli automatycznego pokrycia w sprzęcie elektronicznym prosimy o zmianę z 30% łącznej sumy ubezpieczenia na 20% łącznej sumy ubezpieczenia

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 10
W odniesieniu do klauzuli automatycznego pokrycia w środkach trwałych i wyposażeniu prosimy o zmianę z 30% łącznej sumy ubezpieczenia na 20% łącznej sumy ubezpieczenia.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 11
W odniesieniu do wykazu budynków prosimy o podanie zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych dla wszystkich budynków.

Odpowiedź:
Ze względu na ograniczoną ilość czasu nie ma możliwości zebrania informacji o wszystkich zgłoszonych budynkach.

Pytanie nr 12
§ 7 umowy – wzór (dot. I części zamówienia) – prosimy o dodanie zapis „zgodnie z postanowieniami klauzuli czasu ochrony”

Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 13
Klauzula 22 – szybkiej likwidacji szkód – prosimy o zmianę maksymalnego terminu oględzin z: „w ciągu 3 dni” na: „w ciągu 3 dni roboczych”

Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 14
Klauzula 23 – warunków i taryf: prosimy o potwierdzenie, że postanowienia niniejszej klauzuli nie mają zastosowania do przypadku uregulowanego w art. 816 kodeksu cywilnego oraz że klauzula nie dotyczy ryzyk wcześniej nie obejmowanych ochroną.

Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 15
Klauzula 29 – wyłączenia mienia z eksploatacji – prosimy o dodanie: postanowienia niniejszej klauzuli nie mają zastosowania do mienia wyłączonego z eksploatacji z powodu złego lub awaryjnego stanu technicznego, a także mienia przeznaczonego do rozbiórki lub „zezłomowania”.

Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie powyższego zapisu.

Pytanie nr 16
Prosimy o informację, czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:
a)   mienie wyłączone z eksploatacji
b)   pustostany
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji, jednostkowych sum ubezpieczenia i sposobu zabezpieczenia wraz z określeniem przyczyny wyłączenia obiektu z eksploatacji

Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że do ubezpieczenia nie zostało zgłoszone mienie wyłączone z eksploatacji lub pustostany.

Pytanie nr 17
Prosimy o informację czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:
a) obiekty budowlane w złym lub awaryjnym stanie technicznym
b) obiekty budowlane przeznaczone do rozbiórki
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji , jednostkowych sum ubezpieczenia i sposobu zabezpieczenia
Niezależenie od powyższego prosimy o wyłączenie tych obiektów z zakresu ochrony, a jeżeli nie jest to możliwe – o ograniczenie zakresu ochrony do zakresu FLEXA

Odpowiedź:
Zgodnie z informacją zawartą w SIWZ żaden z budynków zgłoszonych do ubezpieczenia nie jest przeznaczony do rozbiórki, a wszystkie budynki są w stanie zadawalającym.
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższego ograniczenia zakresu ubezpieczenia.

Pytanie nr 18
Prosimy o informację, czy w okresie realizacji zamówienia Zamawiający planuje wyłączyć obiekty budowlane z eksploatacji spośród obiektów zgłoszonych do ubezpieczenia. W przypadku odpowiedzi twierdzącej – prosimy o wskazanie tych obiektów oraz podanie przyczyny planowanego wyłączenia z eksploatacji.

Odpowiedź:
Na dzień dzisiejszy Zamawiający nie ma sprecyzowanych takich planów.

Pytanie nr 19
Klauzula 30 – usunięcia pozostałości po szkodzie – prosimy o wprowadzenie limitu kwotowego odpowiedzialności wykonawcy – 10% wartości powstałej szkody, jednak nie więcej niż 200.000 zł (lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego).

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 20
Klauzula 33 – katastrofy budowlanej – prosimy o wyłączenie z zakresu ochrony szkód wynikłych ze zdarzeń powstałych w budynkach będących w tracie przebudowy lub remontu wymagającego uzyskania pozwolenia na budowę;

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 21
Klauzula 33 – katastrofy budowlanej – prosimy o wyłączenie z zakresu ochrony szkód w budynkach przeznaczonych do rozbiórki lub w złym lub awaryjnym stanie technicznym.

Odpowiedź:
Żaden z budynków zgłoszonych do ubezpieczenia nie jest przeznaczony do rozbiórki. Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 22
Klauzula 36 – okolicznościowa – prosimy o dodanie „(…) bez konieczności oczekiwania na prawomocne postanowienie kończące postępowanie w sprawie dotyczącej szkody, o ile postępowanie nie ma wpływu na ustalenie odpowiedzialności Ubezpieczyciela lub ustalenie wysokości należnego odszkodowania. (…)”

Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 23
Klauzula 40 – wyrównania sum ubezpieczenia – prosimy o potwierdzenie, że klauzula ma zastosowanie do sum ubezpieczenia zadeklarowanych w systemie sum stałych.

Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 24
Prosimy o podanie łącznej wartości instalacji solarnych  oraz instalacji fotowoltaicznych zgłoszonych do ubezpieczenia mienia oraz wskazanie lokalizacji, w których te instalacje się znajdują.

Odpowiedź:
Instalacje solarne znajdują się na budynkach: urzędu gminy oraz szkoły podstawowej w Bojanowie, ich łączna wartość to 23 tys. zł

Pytanie nr 25
Prosimy o informacje o lokomotywie/parowozie zgłoszonym do ubezpieczenia – jaka jest jej wartość, gdzie się znajduje, która jednostka zgłasza do ubezpieczenia ww. rodzaj mienia, czy lokomotywa może się samodzielnie poruszać i czy jest użytkowana w ten sposób?

Odpowiedź:
Na dzień dzisiejszy Zamawiający nie zgłasza do ubezpieczenia żadnej lokomotywy.

Pytanie nr 26
Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli nie zaznaczono inaczej wszelkie limity wskazane w SIWZ są limitami na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia (rozliczeniowym).

Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie nr 27
W odniesieniu do szkód w postaci błędnego działania człowieka powstałych wskutek upuszczenia prosimy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej 300 zł w każdej szkodzie.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 28
W odniesieniu do zapisu:
„Ubezpieczyciel na w wniosek ubezpieczającego/ubezpieczonego wyrazi zgodę na odbudowę zniszczonego mienia (budynku/budowli) w innej lokalizacji lub przy zastosowaniu zmienionej konstrukcji, technologii odbudowy. Zmiana w odbudowie zniszczonego mienia wynikać musi z wydanych decyzji administracyjnych (m.in. zezwolenia na budowę), obowiązujących przepisów prawa, warunków zabudowy albo rachunku ekonomicznego”prosimy o dodanie zastrzeżenia – że odszkodowanie nie przekroczy kwoty należnej, gdyby odbudowa nastąpiła w dotychczasowej lokalizacji przy zastosowaniu dotychczasowej konstrukcji i technologii odbudowy.

Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 29
W celu oceny ekspozycji na ryzyko szkód prosimy o określenie łącznej wartości dróg, chodników, infrastruktury drogowej, parkingów zgłoszonych do ubezpieczenia w systemie pierwszego ryzyka.

Odpowiedź:
Zgodnie z informacją zawartą w SIWZ wartość dróg wynosi  5 433 786,86 zł. Zamawiający na chwilę obecną nie jest w stanie podać wartości pozostałego mienia.

Pytanie nr 30
W odniesieniu do dróg, chodników, infrastruktury drogowej, parkingów prosimy o wyłączenia z zakresu ochrony szkód powstałych wskutek działania mrozu.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 31
W odniesienie do zapisu (we wszystkich rodzajach ubezpieczeń):
„W przypadku wystąpienia szkody częściowej ubezpieczyciel jest zobowiązany do natychmiastowego, automatycznego odtworzenia sumy ubezpieczenia do stanu pierwotnego, informując o tym Ubezpieczającego wraz z obowiązkowym podaniem kosztu doubezpieczenia.”Prosimy o potwierdzenie, że powyższe postanowienie dotyczy wyłącznie sum ubezpieczenia mienia zgłoszonego do ubezpieczenia w systemie sum stałych.

Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza powyższego.

Pytanie nr 32
Prosimy o zmniejszenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka kradzieży zwykłej do kwoty 10.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia oraz ustalenie jednego wspólnego limitu dla tego ryzyka zarówno do ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, jak i ubezpieczenia sprzętu elektronicznego.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 33
Odnośnie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych – prosimy o poniższe informacje:
a.     czy punkt ten stanowi odrębny kompleks ogniowy (od pozostałego mienia zgłaszanego do ubezpieczenia)?
b.    prosimy o wykaz obiektów, których wartość została uwzględniona w łącznej sumie ubezpieczenia 1 032 267,24 zł
c.    określenie wartości PML dla tej lokalizacji. Jeżeli nie jest to możliwe – prosimy o określenie łącznej maksymalnej sumy ubezpieczenia mienia zgłoszonego do ubezpieczenia tj. budynku/kompleks budynków wraz z mieniem w nim/nich znajdującym się;
d.     prosimy o dokładny opis zabezpieczeń przeciwpożarowych zastosowanych w lokalizacji
e.    w jaki sposób gromadzone są odpady: czy tylko w budynku, czy również na zewnątrz- w przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o informację czy odległość składowanych odpadów od budynków przekracza 20m (jaka odległość?).
f.    Jakiego rodzaju odpady są przyjmowane w tym punkcie? Czy odbierane są materiały o podwyższonym zagrożeniu pożarowym (papier, opony, tworzywa sztuczne)?
g.    prosimy o opis procesów, jakie mają miejsce w miejscu ubezpieczenia (w szczególności prosimy o udzielenie informacji, czy prowadzona jest w tym punkcie działalność związana z utylizowaniem, unieszkodliwianiem, odzyskiem lub jakimkolwiek innym przetwarzaniem odpadów lub recyklingiem?

Odpowiedź:
ad. a: Tak.
ad. b: wykaz obiektów: budynek PSZOK, 3 wiaty na odpady, ogrodzenie
ad. c: 1 032 267,24 zł
ad. d: instalacja odgromowa, hydrant na placu PSZOK
ad. e: odpady są gromadzone głównie w kontenerach znajdujących się w wiatach oraz na zewnątrz w odległości poniżej 20 m od budynków
ad. f: w punkcie zbierane są wszelkiego rodzaju odpady nadające się od  zbiórki selektywnej,  w tym odpady wielkogabarytowe oraz papier, opony i tworzywa sztuczne
ad.g w punkcie odbywa się wyłącznie dobór odpadów.

Pytanie nr 34
W odniesieniu do mienia znajdującego się w lokalizacji: Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - prosimy o akceptację wprowadzenia limitu odpowiedzialności dla szkód powstałych wskutek pożaru, wybuchu, dymu i sadzy w wysokości 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia (lub innego akceptowalnego przez Zamawiającego).

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 35
W odniesieniu do mienia znajdującego się w lokalizacji: Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - prosimy o akceptację wprowadzenia franszyzy redukcyjnej w wysokości 5% nie mniej niż 1 000 zł dla ww. ryzyk (pożaru, wybuchu, dymu i sadzy).

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższej zmiany.

Pytanie nr 36
Prosimy o informację o prowadzonych i planowanych inwestycjach w ciągu trwania przedmiotowego Zamówienia, które byłyby objęte ochroną ubezpieczeniową zgodnie z programem określonym w SIWZ, z podaniem rodzaju inwestycji, szacowanej wartości inwestycji oraz terminu rozpoczęcia/ukończenia jej realizacji.

Odpowiedź:
Zamawiający nie planuje tego rodzaju inwestycji.


Wytwarzający/Odpowiadający: Administrator 2016-04-06
Udostępniający: Administrator 2016-04-06
Liczba odwiedzin: 2613
Pokaż rejestr zmian
Nr Tytuł Udostępniający Data
2 Odpowiedzi Nr 2 na pytania wykonawcy dotyczące zamówienia ... Administrator 2016-04-06 07:10:45
1 Odpowiedzi zamawiającego nr 2 na pytania wykonawcy dotyczą... Administrator 2016-04-06 07:08:42