Ogłoszenie Gminnej Biblioteki Publicznej o zamówieniu na roboty budowlane pn. Modernizacja i rozbudowa Gminnego Centrum Rozwoju Lokalnego na potrzeby Gminnej Biblioteki Publicznej w Bojanowie z Wydzielonym Oddziałem dla dzieci

Bojanów: MODERNIZACJA I ROZBUDOWA BUDYNKU GMINNEGO CENTRUM ROZWOJU LOKALNEGO NA POTRZEBY GMINNEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ Z WYDZIELONYM ODDZIAŁEM DLA DZIECI


Numer ogłoszenia: 102480 - 2014; data zamieszczenia: 26.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminna Biblioteka Publiczna w Bojanowie , ul. Strażacka 1, 37-433 Bojanów, woj. podkarpackie, tel. 15 8708306, faks 15 8708306.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: gminna intytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: MODERNIZACJA I ROZBUDOWA BUDYNKU GMINNEGO CENTRUM ROZWOJU LOKALNEGO NA POTRZEBY GMINNEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ Z WYDZIELONYM ODDZIAŁEM DLA DZIECI.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Rozbudowa i przebudowa budynku Gminnego Centrum Rozwoju Lokalnego od strony połodniowo-zachodniej pod potrzeby bibliotek wraz z wewnętrzną instalacją kanalizacyjną prowadzoną na zewnątrz budynku oraz przebudową przyłącza gazowego na działkach nr ewid. 1419-5, 1419-6, 1419-7 położonych w Bojanowie. 3.2.1. Podstawowe parametry techniczne budynku: Powierzchnia zabudowy istniejąca 80,08 m2 Powierzchnia zabudowy projektowana 149,47 m2 Powierzchnia zabudowy razem 229,55 m2 Powierzchnia użytkowa istniejąca 129,71 m2 Powierzchnia użytkowa projektowana 222,09 m2 Powierzchnia użytkowa razem 351,80m2 Powierzchnia całkowita istniejąca 204,03 m2 Powierzchnia całkowita projektowana 318,47 m2 Powierzchnia całkowita razem 522,50 m2 Kubatura netto istniejąca 315,31m3 Kubatura netto projektowana 954,84m3 Kubatura netto razem 1270,15m3 Kubatura brutto istniejąca 664,67 m3 Kubatura brutto projektowana 1224,16 m3 Kubatura brutto razem 1888,83 m3 Gabaryty projektowanego budynku (razem z częścią istniejącą): Wysokość budynku od poziomu terenu do kalenicy- 9,95m Wysokość budynku (p.poż) - 7,63m Szerokość elewacji frontowej (z głównym wejściem)- 17,39m Szerokość elewacji bocznej - 16,29m Zakres zamówienia obejmuje kompleksowe prace budowlane związane z przebudową i rozbudową budynku, przebudowy i rozbudowy instalacji wewnętrznych. Podpiwniczenie wykonane w celu powiązania komunikacyjnego budynku - dojście do pomieszczeń kotłowni i pomieszczenia gospodarczego w istniejącej piwnicy. Forma architektoniczna budynku - budynek na planie kształtu litery L. Dach wielospadowy o kącie nachylenia połaci 23,02° i 25,00°. Układ konstrukcyjny budynku ścianowo-słupowy, ze stropami żelbetowymi, monolitycznymi wspartymi na wieńcach ścian i podciągach. Schody monolityczne płytowe. Więźba dachowa drewniana. Pokrycie dachu panelami stalowymi dachowymi systemowymi. Fundamenty monolityczne ławy żelbetowe wraz ze ścianami betonowymi. Powiązanie komunikacyjne budynku istniejącego i projektowanego następuje poprzez wykonanie przejść w ścianie oraz poprzez projektowaną klatkę schodowa otwarta. W ramach zagospodarowania terenu należy wykonać miejsca parkingowe i utwardzić teren łączący istniejący teren z projektowanym wejściem do budynku. W zakresie instalacji elektrycznej należy wykonać: instalację elektryczna oświetlenia podstawowego, Instalację elektryczna oświetlenia ewakuacyjnego, instalację gniazd wtykowych, instalację sieci strukturalnej (teletechniczną), instalację szyny wyrównawczej, uziemiającej i odgromowej, instalacje ochronne przed porażeniem. Branża sanitarna obejmuje wykonanie: instalacji wody zimnej i wody ciepłej, instalacji centralnego ogrzewania, instalacji wentylacji mechanicznej wywiewnej, instalacji gazu do kotłowni instalacji technologicznej kotłowni - przebudowę przyłącza gazu do budynku biblioteki gminnej, która obejmuje:demontaż istniejącego pkt. pomiarowo - redukcyjnego, zdemontowanie odcinka przyłącza gazowego g1 do g2 kolidującego z projektowanym, zaślepienie i zabezpieczenie końcówki odcinka przyłącza gazu na czas trwania budowy, montaż podejścia gazowego dn 25mm wraz z przejściem PE-Stal i kurkiem głównym dn 25mm, ponowny montaż gazomierza z reduktorem i montaż nowej skrzynki natynkowej. 3.3. Zakres prac niezbędnych do wykonania został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót stanowiących załącznik do SIWZ. 3.4. Wymagania stawiane Wykonawcy: Wymaga się, aby Wykonawca udzielił 60 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane. Przedmiot zamówienia w sposób szczegółowy opisują: Dokumentacja projektowa tj. projekt budowlany, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót. W przypadku gdy Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia w dokumentacji będącej załącznikiem do SIWZ przez wskazanie przykładowych nazw, znaków towarowych lub pochodzenia, dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Wszystkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Materiały równoważne muszą być w ofercie wymienione z nazwy, a ciężar udowodnienia, że posiadają parametry wymagane przez Zamawiającego leży po stronie Wykonawcy. Użyte materiały muszą mieć aktualne dokumenty, dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.33.11.00-7, 45.33.12.00-8, 45.33.20.00-3, 45.33.30.00-0, 45.32.12.20-3, 45.31.12.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta winna być zabezpieczona wadium na kwotę 15.000,00 zł ( słownie: piętnaście tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 8Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Nadsański Bank Spółdzielczy w Stalowej Woli Oddział w Bojanowie nr: 72 9430 1016 2000 1069 2000 0001, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). Termin wniesienia wadium upływa w dniu 10.04.2014 r. o godz. 10.00 . Nie wniesienie wadium do upływu terminu składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - modernizacja i rozbudowa budynku Gminnego Centrum Rozwoju Lokalnego na potrzeby Gminnej Biblioteki Publicznej w Bojanowie z Wydzielonym Odziałem dla dzieci. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w pkt. 12.2 muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 12.5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26. ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz oferty (wzór zał. Nr 1) wraz z załączonym kosztorysem ofertowym . 2) wykaz podwykonawców na których zasoby powołuje się wykonawca -załącznik nr 8 (jeżeli dotyczy); 7) zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia -załącznik nr 9 (jeżeli dotyczy). 3) oparafowany wzór umowy 4) dowód wniesienia wadium 5) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru 6) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego: - oświadczenie o spełnianiu każdego z warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 składa co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie. - dokumenty potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców oddzielnie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zakazana jest istotna zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 2. 2. Dopuszczalne są następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy 1) zmiana dotycząca sposobu spełnienia świadczenia, w szczególności ze względu na: a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub technicznej, bądź też w kosztorysie ofertowym Wykonawcy spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b) pojawienie się na rynku części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu zamówienia lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia, zwiększenia bezpieczeństwa, c) pojawienie się nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji zamówienia lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia, d) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia; e) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka itp.), skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; f) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej warunki terenowe, geologiczne, wodne, istnienie niezinwentaryzowanych (nieujętych w dokumentacji) urządzeń, instalacji lub obiektów; g) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa; 2) zmiana wysokości wynagrodzenia określonego w § 7 ust. 1 umowy: a) w związku z okolicznościami wymienionymi w ust. 2 pkt 1 3) zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku: a) gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego, b) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, c) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy, potwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego. d) błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmian w projekcie, e) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót, f) konieczności zmiany harmonogramu robót i finansowania, g) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, h) prac lub badań archeologicznych, wykopalisk, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą umową, i) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających, związanych z realizacją zmówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia), j) wstrzymanie realizacji robót przez uprawniony organ z powodu znalezienia niewybuchów i niewypałów, k) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na teranie budowy. 4) powierzenie Podwykonawcy określonego zakresu robót na skutek którejkolwiek z okoliczności wskazanych w pkt. 1, 2 i 3 niniejszego ustępu - i pod warunkiem, że Zamawiający nie zastrzegł, iż dana część zamówienia nie może być powierzona Podwykonawcom, 5)zmiana przedstawicieli stron - kierownika budowy, kierowników robót, inspektorów nadzoru - w przypadku niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji (np. zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja, zmiana inspektora nadzoru w związku z upływem okresu na jaki została zawarta z nim umowa i zawarciem przez Zamawiającego umowy z innym inspektorem nadzoru). 3.Zmiany umowy przewidziane w ust. 2 dopuszczalne są na następujących warunkach: 1)ad pkt 1) - pod warunkiem nie zwiększania ceny, a ponadto w przypadku zmiany na materiały, urządzenia i sprzęt - pod warunkiem posiadania co najmniej takich samych parametrów jakościowych i cech użytkowych, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty; 2)ad pkt 2) lit.a)- w zakresie nie powodującym zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w niniejszej umowie, 3)ad pkt 3): - lit. a) - w zakresie uzasadnionego interesu Zamawiającego, - lit. b) - o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, - lit. c) - o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, - lit. d), f), h), l), j), k) - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy, - lit. e), g) - o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań, - lit. i) - o czas opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody opisanych przy lit. i). 4. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zgody obu stron wyrażonej w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności. 5. Zmiany niniejszej umowy wymagają zgody obu stron wyrażonej w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bojanow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminna Biblioteka Publiczna w Bojanowie ul. Tarnobrzeska 3 37-433 Bojanów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Gminna Biblioteka Publiczna ul. Tarnobrzeska 3 37-433 Bojanów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pod nazwą: Modernizacja i rozbudowa budynku Gminnego Centrum Rozwoju Lokalnego na potrzeby Gminnej Biblioteki Publicznej w Bojanowie z Wydzielonym Odziałem dla dzieci jest dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Wieloletniego Kultura +Priorytet Biblioteka+Infrastruktura Bibliotek.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

SIWZ.doc

projekt_gbp.1.2014_czesc_1.zip

projekt_gbp.1.2014_czesc_2.zip

stwiorb_gbp.1.2014.zip

przedmiary_robot_gbp.1.2014.zip


 


Wytwarzający/Odpowiadający: Agnieszka Kobylarz 2014-03-26
Udostępniający: marcin_adm 2014-03-26
Liczba odwiedzin: 2499