Wyjaśnienia Zamawiającego na zapytania Wykonawcy dpt. treści siwz w przetargu nieograniczonym na usługi pn. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie gminy Bojanów

  

Bojanów, dnia 18.11.2013 r.

 

Nr postępowania: ZPB.271.13.2013

ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO NR 1 NA ZAPYTANIE WYKONAWCY

DOTYCZĄCE TREŚCI  SIWZ

Dotyczy: postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Bojanów

W odpowiedzi na zapytanie Wykonawcy z dnia 14.11.2013 r.  dotyczące  treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający - Gmina Bojanów działając na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. 2013 r. Dz. U.  poz. 907) wyjaśnia co następuje:

 Zapytanie Wykonawcy nr 1:

W pkt 5 ust. 5.1.2 SIWZ Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia dopuszcza jako dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług sprawozdania M-09 - G-06. Należy zauważyć, iż jest to niezgodne z przepisami Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 Lutego 2013r., w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. Zgodnie z przepisami tego aktu prawnego dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie usług mogą być poświadczenia potwierdzające należyte wykonanie bądź wykonywanie usług lub w szczególnych przypadkach określonych w rozporządzeniu oświadczenia wykonawcy. Sprawozdania M-09 – G06 nie zostały zawarte w katalogu dokumentów określonych w tym kacie prawnym. Stanowisko to znajduje potwierdzenie w orzecznictwie KIO (por. m.in. wyrok syng.. akt 645/13). Wnosimy o dostosowanie zapisów SIWZ do obowiązującego w tym zakresie stanu prawnego

Odpowiedź Zamawiającego:

Wskazane przez Zamawiającego  w pkt. 5.1.2 SIWZ dokumenty na  potwierdzenie spełnienia przez Wykonawcę warunku wiedzy i doświadczenia stanowią jedynie przykład, nie są zaś wymagane przez Zamawiającego jako obligatoryjne. W związku z powyższym nie stanowią naruszenia przepisów Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. Zgodnie bowiem z pkt. 6.1.4. SIWZ Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia przedmiotowego warunku zobowiązany jest dołączyć do oferty wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług,
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonaniai podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Zapytanie Wykonawcy nr 2

Formułując warunek udziału w postępowaniu dotyczący dysponowania bazą magazynowo – transportową. Zamawiający wymaga aby baza ta była oddalona o nie więcej niż 100 km od granic Gminy Bojanów. Zapis ten narusza przepisy Rozporządzenia Ministra środowiska z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, które stanowią wyraźnie, iż baza magazynowo – transportowa nie może być oddalona od granic gminy w której świadczy usługi odbioru odpadów o nie więcej niż 60 km. Wnosimy o dostosowanie zapisów SIWZ do obowiązującego w tym zakresie stanu prawnego

Odpowiedź Zamawiającego:

Wskazany zapis  w pkt. 5.1.3 lit. c  SIWZ dot. odległości bazy magazynowo – transportowej od granicy Gminy Bojanów tj. 100 km  stanowi omyłkę Zamawiającego. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli  nieruchomości Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany posiadać bazę magazynowo--transportową usytuowaną w gminie, z której terenu odbiera te odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy. W związku z powyższym Zamawiający dokona odpowiedniej zmiany postanowień SIWZ.

Zapytanie nr 3 :

Czy przygotowując  przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia Zamawiający skorzystał z uprawnienia nadanego przepisami art. 9m ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i zwrócił się do prowadzącego regionalna instalację do przetwarzania odpadów komunalnych o przedstawienie kalkulacji kosztów zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania? Koszty zagospodarowania odpadów stanowią jeden z dominujących elementów ceny świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia, a tym samym również ustalenia wartości szacunkowej zamówienia zgodnie z art. 32 ust. 1 Pzp. prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o kalkulację kosztów zagospodarowania zamieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania w Ripok dla państwa Regionu. Zagwarantuje to równe szanse w dostępie do zamówienia wszystkim wykonawcomi zagwarantuje zachowanie zasad równego traktowania i uczciwej konkurencji czyniąc zadość zasadom udzielania zamówień wynikającym z art. 7 ust. 1 oraz art. 29 ust. 1 i 2 Pzp.

Odpowiedź Zamawiającego:

Nie

Zapytanie Wykonawcy nr 4 :

W punkcie 3.2.1 ppkt 2 SIWZ Zamawiający wskazał, iż zagospodarowanie zamieszanych odpadów komunalnych winno następować poprzez przekazanie: „do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej dla regionu północnego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do instalacji Zastępczej w przypadku braku instalacji regionalnej, wskazanej w obowiązującej uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonanie Plany Gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego”. Zgodnie z Uchwałą nr XXXVII/703/13 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 26 sierpnia 20013 roku w sprawie zmiany Uchwały nr XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 roku w sprawie wykonania Planu Gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego, wyznaczona została Regionalna Instalacja Przetwarzania odpadów Komunalnych służąca do mechaniczno – biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, dla Regionu Północnego, obejmującego gminy: Wiązownica, Czarna, Białobrzegi, Sokołów Małopolski, Sieniawa, Tryńcz, Adamówka, Raniżów, Rakszawa, Żołynia, Kamień Leżajsk Miasto, Grodzisko Dolne, Kuryłówka, Leżajsk Gmina, Nowa Sarzyna, Harasiuki, Jarocin, Jeżowe Krzeszów, Nisko, Rudnik nad Sanem, Ulanów, Stalowa Wola, Bojanów, Pysznica, Radomyśl nad Sanem, Zaklików, Zaleszany, Baranów Sandomierski Gorzyce, Grębów Nowa Dęba, Tarnobrzeg.

Wnosimy o zmianę zapisów SIWZ i dostosowanie do obowiązujących przepisów prawa.

  

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający zmieni zapisy SIWZ  w tym przedmiocie uwzględniając postanowienia uchwały nr XXXVII/703/13 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 26 sierpnia 2013 roku w sprawie zmiany Uchwały nr XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 roku w sprawie wykonania Planu Gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego

  

Zapytanie Wykonawcy nr 5

Prosimy o wyjaśnienie jaki jest cel podawania w załączniku nr 5 do SIWZ, mającym stanowić część oferty, numerów rejestracyjnych pojazdów jakimi dysponuje wykonawca. Czy należy rozumieć, iż w trakcie realizacji zamówienia – przez cały okres jego trwania wykonawca musi posługiwać się tylko i wyłącznie pojazdami uwidocznionymi w przedmiotowym wykazie? Czy w awarii bądź innych przyczyn niezależnych od wykonawcy sprzęt inny niż wymieniony z podaniem numerów rejestracyjnych w wykazie, nie będzie mógł być wykorzystywany przy realizacji przedmiotu zamówienia. Czy Zamawiający nie dopuszcza sytuacji zastąpienia jednego pojazdu innym spełniającym wymogi SIWZ, ale posiadającym inny numer rejestracyjny. Pragniemy przypomnieć, że zakres, a w tym samym sposób świadczenia umowy o zamówienie publiczne musi być tożsamy z zobowiązaniem wynikającym z ofert (art. 140 ust. 1 PZP).

Odpowiedź Zamawiającego:

Szczegółowość informacji  żądanych przez Zamawiającego w ramach wykazu wyposażenia zakładu  nie stoi w sprzeczności z przepisami prawa. Należy podkreślić, iż  przedmiotowy wykaz  służy potwierdzeniu spełnienia potencjału technicznego Wykonawcy, który jest badany na etapie oceny ofert, nie dotyczy zaś faktycznej realizacji zamówienia.

 


Wytwarzający/Odpowiadający: Agnieszka Kobylarz 2013-11-18
Udostępniający: Agnieszka Kobylarz 2013-11-18
Liczba odwiedzin: 3881
Pokaż rejestr zmian
Nr Tytuł Udostępniający Data
2 Wyjaśnienia Zamawiającego na zapytania Wykonawcy dpt. tre... Agnieszka Kobylarz 2013-11-18 10:29:22
1 Wyjaśnienia Zamawiającego na zapytania Wykonawcy dpt. tre... Agnieszka Kobylarz 2013-11-18 10:25:48